Az emberk akik rendezték, és csinálták a Titanic filmet honnan tudták hogy mi történt biztosan?
A Film szerelmi szála valószínűleg nem létezett ahogy a főszereplők is csak kitalált karakterek. Ám sok apró történetrészletet tudtak meg a túlélőktől és ezekből volt amit beleszőttek a filmbe.
Én legalább 5 fontos okról halottam az elsüllyedéssel kapcsolatban, ha már ez is szóba került.
-A Titanicról felhozott hajóminták is megerősítették már hogy a Titanic szegecsei anyaghibásak voltak, egyszerűen túl törékenyek voltak, így nem a lemezek szakadtak szék az ütközéskor hanem a szegecselés engedett, és a lemezek között így nyílt résen áramlott be a tengervíz. ez konstrukciós hiba (Nem a tervező hanem az építők hibáztak.) A filmben ezt nem "ábrázolták".
-A filmben is említett tervezési hiba is igaz, hogy a rekeszfalakat nem építették elég magasra, így amikor a hajó süllyedni és billenni kezdett az elárasztott rekeszekből a víz a rekeszfal fölött át tudott csordulni a következőbe is.
-A kormányos is hibázott, mert a jéghegy észlelésekor hátramenetbe kapcsolt, és így kanyarodott, ami tovább rontotta a kanyarodás hatásfokát. A film ezt is jól ábrázolta.
-A hajó valóban nehezen kormányozható volt, egyszerűen túl kicsire építették a méretéhez képest a kormánylapátot. Na ez már tervezési hiba!
-A kapitány is hibázott, mert tudott a jéghegyekről a valóságban is és a helyzethez képest valóban gyorsabban akart hajtani, ezt is tudják a tanúvallomásokból, és a film ezt is jól ábrázolta.
Tehát elsősorban 2 tervezési hiba vezetett az elsüllyedéshez, amit az építők hibája és a személyzet hibái tetéztek.
+2 dolog ami a katasztrófa méretét súlyosbította.
-A túl kevés mentőcsónak. (Ezt a filmben is "ábrázolták". Tervezési hiba.
-A rádiókommunikáció használhatatlansága, amit a filmben rosszul vagy nem ábrázoltak. Mivel az eredeti történésekkor, annyi tőzsdeinformációt morzéztek, más hajók is, hogy sok meg sem hallotta a nagy rádiózajban a Titanic sos-ét. (Akkoriban még nem voltak külön sávok és csatornák a rádiózásban, mindenki 1 sávon próbált kommunikálni.)
EagleHUN
Sok dolog amit írsz nem bizonyított vagy csak egyszerűen nem igaz. Pár példa:
A szegecsekről nem igazolták, hogy gyenge minőségűek lettek volna. Kezdjük ott, hogy a Titanic nem egy jégtörő hajó volt, nem arra tervezték, hogy ütközzön egy jégheggyel, ergo nem is kellett a szegecseknek kibírnia azt az erőhatást. Másrészről ez az elmélet abból indult ki, hogy 2004-ben hoztak fel szegecsmaradványokat, melyeket a mai technológiával vizsgálva gyengének találtak. Ez egyrészről non-szensz, hiszen 90 éve a tenger alján rozsdásodtak, másrészről egy mélytengeri baktérium fajta bontotta a vasat a rozsdásodáson felül. Nem véletlen, hogy hivatalosan sohasem fogadták el ezt az érvet, hogy a szegecsek a hibásak a katasztrófáért.
Harmadrész a legmeggyőzőbb ellenérv a hibás szegecsek ellen, hogy az RMS Olympicot ugyan azon tervek alapján ugyan azon alapanyagból és szegecsekkel építették, mégis 1937-es szétszereléséig nem volt vele gond, kibírt 27 évet a tengeren. Pedig az Olympic ütközött '11-ben még ütközött is a tengeren hasonlóképpen, mint a Titanic csak egy hadihajóval, ám ellentétben a híresebb rokonával itt csak 2 rekeszt öntött el a víz így a hajó nem süllyedt el. Mi több, még egy tengeralattjárót is "elütött" a háború alatt, ott sem volt gond a szegecseléssel.
Az, hogy a rekeszfalak nem érnek az égig NEM tervezési hiba. A Titanic úgy volt megtervezve, hogy még 4 rekesz sérülése esetén is üzemképes marad és nem süllyed el. Sem korábban sem azóta nem volt példa olyan szerencsétlen hajóütközésre, melyben ilyen hosszan felszakad a hajó oldala és pont 1-el több rekesz sérül, mint amennyivel még nem süllyed el a hajó. Az, hogy a rekeszek felett átbukott a víz csak annak a következménye volt, hogy a hajó az 5 elárasztott rekesz miatt elvesztette a stabilitását és megdőlt. Ha csak négy rekeszt áraszt el a víz nem dől meg és nem bukik át a víz a többi rekeszbe. Ha teszem azt telibetrafálták volna szemből a jéghegyet akkor az első vagy 1-2. rekesz sérül és a hajó "simán", lábon hazamegy.
A kormányos valóban hibázott és a Titanic kormányozhatósága valóban hagyott kivetnivalót maga után, ez sajnos tény. A kapitány felelőssége is megkérdőjelezhetetlen, de ismerjük pontosan az okát, hogy miért nem lassított illetve kerülte délről a veszélyes területet.
A mentőcsónakok alacsony száma abszolut nem tervezési hiba. A korabeli hajózási előírásoknak megfelelt a mentőcsónakok száma, mi több, még több is volt a hajón, mint amit a tengeri hajózási szabályok előírtak. Ugyanis akkoriban vízkiszorításra határozták meg a csónakok számát, nem az utasok és személyzet számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!