Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A jobb agyfélteke-domináns...

A jobb agyfélteke-domináns emberek ostobák?

Figyelt kérdés

Szerintetek többet ér az, akinek a bal agyféltekéje domináns, és azzal képes logikusan, "szárazan" (tudományosan ) gondolkodni? Én sajnos jobb agyfélteke-domináns ember vagyok, de olyan értéktelennek érzem magam... Csodálom azokat az embereket, akik minden probléma nélkül képesek megoldani bonyolult matematikai számításokat, vagy a kémikusokat, orvosokat és fizikusokat.

Persze engem is "csodáltak" az osztálytársaim és a környezetem többi tagja azért, mert jó a kézügyességem, és minden gond nélkül lerajzolok egy képet szépen, szinte már fényképminőségben, de ez szertefoszlott akkor, mikor kijöttek a jobb agyféltekés könyvek és megindultak az efféle tanfolyamok. Most már értéktelennek érzem a tehetségem, mert bárki képes rá, hogy elsajátítsa. Értelmetlen.

Jó lenne tudni, hogy vannak-e olyan gyakorlatok, ahol a bal agyféltekét lehetne fejleszteni, hogy okos lehessen az ember.

Vannak ilyen gyakorlatok/technikák?

A válaszokat előre is köszönöm. :)



2013. dec. 14. 14:28
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Igen, úgy hívják, hogy "készségfejlesztő játékok", persze ezek alatt általában a 3-12 éves korosztálynak szánt dolgokat szokták érteni.


A logikai készség csak úgy fejleszthető, ha minél többet használod; fejts sok rejtvényt lehetőleg olyat, aminek megvan a megoldása, így ha elakadsz, tudod tovább folytatni, fejtörőt, memóriajátékot, stb.

2013. dec. 14. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Egy ilyen kérdés után 8 sört kell innom, hogy kiheverjem!!
2013. dec. 14. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Bocsánat, ha ostoba volt a kérdésem...
2013. dec. 14. 15:18
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Csúnya dolgot mondtam, belátom sértő volt. Ezért most kifejtem bővebben, hogy ne maradjon benned sem tüske!

Két sör után, lehet pici szószátyár leszek....

Kezdésnek itt van ez a kép: [link]

Mind két oldal gyönyörű! Mind két oldal csodálni való.

Az az ostoba, aki nem használja ki az agyát gondolkodásra. Az, hogy valaki 85%ban jobb agyféltekét, 15%ban bal agyféltekét használja, nem jelenti azt, hogy okos, vagy buta. Mert ez nem mondja meg, hogy az eszét miként, mennyire, és mire használja.



Nem mondanám, hogy ostoba volt a kérdés, csak támadó és demagóg volt az eleje. És ez kiütötte nálam a biztosítékot!


Amit az első válaszoló írt teljesen igaz!

Idősebb korban is akadnak készség fejlesztő játékok. Sőt! Megcsináltam egy ismerősöm tesztjeit, amit 5 éveseknek csinált. És bizony volt, amin többet kellett gondolkodnom, mint az ötéveseknek. Úgyhogy lehet azokat is csinálgatni. Jó játék, bevezet a logika világába.



Nagyon nem vagyunk egyformák. EZT NEM LEHET ELÉGSZER MONDANI!

Ezt az oktatásban sem értik meg sokszor!


Mire gondolok? Erre:

"Az egyenlőség nevében az oktatási rendszerünkbe való felvételihez mindenkinek meg kell másznia ezt a fát."

[link]

Ez picit messzire visz, de ezt is érdemes átgondolni, aki a katedra másik oldalán van:


"Az egész oktatás ügyet áthatja egy nagy tévedés. Egy óriási tévedés, ami abból áll, hogy azt hiszik, hogy a könyv arra való, hogy az ember a tartalmát belenyomja a fejébe. Az én nézetem szerint a fej az gondolkozásra való. És a könyv arra való, hogy ne kelljen mind azt itt tartani. Azt sokkal egyszerűbb a könyvtárban tartani - ugye? És akkor a fejemet használhatom sokkal jobb dolgokra: Gondolkozásra például. De ha a fejemet megtöltöm szecskával (szóval mindenféle adattal), akkor azt nem tudom használni semmire. És ezzel meg is bénítják, ezzel borzasztó kárt tesznek, mert megbénítják az embert. Mert ez a sok szecska, ami az ember fejébe belemegy, az úgy is elpárolog, abból semmi sem marad, azt az ember mind elfelejti. Ami megmarad, az a Tudomány, vagy Művészet, vagy a szépség szeretete, az, hogy egy problémát próbáljon megoldani, a tettre készség. Ezek az egyéni kvalitások, ezek a fontosak!"


"A tudományokat azokat át kell élni! Az, hogy én a kísérleteimmel élek. Shakespeare-t azt nem megtanulni kell, hanem átélni kell - ugye? A zenét nem megtanulni kell, hanem azt megélni."



Lehet jól megy nekem a matek, de nagyon zárkózott vagyok, nehezen látok meg egy költői képet akár egy fotón, vagy egy versben, vagy filmen. Ezt is lehet fejleszteni. Mégpedig gyakorlással. Elején magamtól nem ment. Filmklubbokba és verses estekre jártam, ahol átbeszélték ezeket. Most már én is észre veszek olyat, ami magamtól nem ment volna.


Én mindig csodáltam azokat az embereket, akik több idegen nyelvet is beszélnek. Akik egyszerű vonalakkal képesek olyat rajzolni sec-perc alatt, amiből tisztán látszik minden. Akik meglátják a térben a szépséget, és olyan fotót csinálnak róla, mire rácsodálkozok, hogy ez a szépség ott volt a szemem előtt, de eddig nem láttam. Aki csípőből tüzelve ütemesen tudnak nem előre bemagolt rímekkel, hanem saját szavakkal költekezni szavaikkal.

Sosem értettem azokat, akik a legegyszerűbb, hétköznapi fizikai példákat sem értik meg (és többnyire emiatt balesetet, vagy kárt okoznak, amit a sok "fail" videó meg is örökít).


Egyszerűen nem vagyunk egyformák. (Írtam már?)



Hogyan lehetnél jobb matekból, fizikából, vagy reál tárgyakból?


"Matek egy játék. Ha tudod a szabályokat és jól játszol, kijön az eredmény, és nyersz." /Ismeretlen magyar mérnök/


Ha nem megy zsigerből, gyakorolni kell. Nagyon rossz matekosokat készítettem már fel érettségitől kezdve államvizsgán keresztül, matekszigorlatig.

Ez az egyik tudomány, ahol a szorgalom le tudja győzni az észt.

Nekem egyéni szoc problémák miatt két év alatt kellett megtanulnom a 4éves gimis fakultációs (B) anyagot matematikából. Ez adta meg a lendületet. Ez minden nap (hétvégéket kivéve) napi 1 óra tanításból és 4 óra gyakorlásból állt.

Ez a lendület megmaradt és 3 nap alatt tanultam meg deriválni, és 6 nap alatt integrálni olyan szinten, ami egyetemi analízis IV. szintjéig elég volt.


Ez egy egyéni példa, ami lehet motivál.


Nem csak a tanuláskor, hanem minden helyzetben igaz a Zen tanítása:

1: Koncentrálj

(Ha elkezdesz egy dolgot, olyan jól csináld, ahogy csak bírod! Ne multi-taszkolj, mert az ellopja az idődet és megzavar)


2: Tartsd tisztán az elméd

(Ha máson kattog az agyad, nem fogsz tudni boldogulni a dolgoddal)


3: A kezdő elméjével gondolkodj

(Sosem tanultál még eleget, mindig van új dolog, ami kezdő szemszögét kívánja meg.)


4: Kapcsold ki az EGÓdat

(Minőségi munkához nem csak a teljesítmény, de a mások is számára érthetően előadása / rögzítése szükséges.)


5: Nincs vége a munkának

(Egy nap munka nélkül olyan, mint egy nap élelem nélkül. Mindig legyen következő cél, amit el akarsz érni.)


6. Maradj csöndbe!

(Ha nincs konkrét mondani valód, ne fecsegj.)


7. Éberség, Gondoskodás, Tudatosság

(Ha egyedül élsz, egyedül fogsz meghalni, és a Világ megy tovább nélküled is. Dolgozol - ez jó. De pihenni is kell, levegőt venni, élni. Tanuld meg, hogy mi az, ami feltölt téged testileg-lelkileg. Ez lehet egy jó kaja, egy kis testmozgás, vagy egy érdekes kiállítás. Ha nem tudsz kikapcsolódni, nem tudsz dolgozni sem.)


8. Nincs főnök

(Van, aki megmondja mit kell tenned, és kirúghat. De! Senki kedvéért ne dolgozd magad betegre. Tudj nemet mondani olyan esetekben, ami már neked túl sok.)


9. Csinálj valami teljesen mást

(Legyen hobbid! Ami teljesen más, mint az, amivel dolgozol. Meditáció, küzdő sport, horgászás, vitorlázás, falmászás... Ez segít kizökkenni a mindennapi gondolkodásból és más nézőpontokat hoz be az életedbe.)


10. Semmi sem különleges!

A virág gyönyörű, de csak egy virág. Te sem vagy különleges. Ha megcsináltad a munkádat és ott hagyod, senki nem fog megemlékezni rólad. Ha nyersz is egy "érmet", a következő feladat nem lesz könnyebb. Ugyan úgy meg kell majd csinálnod.



==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==

Ott van 2xSü mester válasza, amit beírok ide, mert az eredeti kérdést most nem találom.


2xSü válasza:


1. Zárj ki minden zavaró körülményt. (Mobiltelefont, számítógépet, posztert, könyvet, stb…)


2. Próbálj meg jegyzetet készíteni, kiemelni a lényeget. Ez kellően leköti a figyelmedet ahhoz, hogy ne tudj elkalandozni.


3. Ne akard nekifutásból megmászni a Himaláját. Ülj le 10 percet tanulni, aztán tarts szünetet. Aztán ha már tudsz 10 percig koncentrálni, akkor próbálj meg 15 percig tanulni úgy, hogy nem csinálsz mást.


4. Folyamatosan tartsd fejben azt, hogy most tanulsz, figyeld a saját gondolataidat. Az elkalandozás azért veszélyes, mert az ember nem tudja, hogy elkalandozott, esetleg csak 10 perc múlva jön rá, hogy már régen nem azt csinálja amit akart.


5. Tűzz ki célt, mondjuk a tankönyv olvasásában, hogy mennyi idő alatt akarod elolvasni az adott oldalt. Tartsd számon, hogy hol tartasz. Ez is segít koncentrálni.


6. Még egy dolog segíthet. Ha nem csak tanulás közben, de azon kívül is megpróbálsz koncentrációs gyakorlatokat végezni. Pl. 5 percig nézni egy pontot, gyertyalángot.


Még egy dolog: Az otthoni tanulás 3/4-t meg lehet spórolni, ha órán figyelsz, követed az eseményeket, átgondolod a hallottakat, esetleg ami homályos, azzal kapcsolatban kérdéseket teszel fel. Hasznos az is, ha óra előtt vagy az óra elején végigolvasod a múlt óra anyagát, esetleg meglesed a következő anyagot a könyvben. Nem kell végigolvasni, már az is segít, ha csak a bekezdések első mondatait olvasod el. Ezzel már lesz egy előzetes képed arról, hogy mit fogtok tanulni, jóval könnyebb kötni hozzá az elhangzottakat.


Igen, ezt az ember rendszerint szívesen kihagyja, de érdemes elgondolkodni: Mi a jobb? Óra előtt, óra elején 2-3 percet erre szánni, a pad alatti levelezés mellett figyelni az órára is, vagy otthon +1 órát tanulni?



==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==

Megint mások véleménye ebben a témában:


Esetleg ha a gyakorlást nem tartod elégnek, konzultálj. Kérj segítséget vagy egy jó matekostól az osztályból, hogy mutasson trükköket, gondolkodási módszereket, hogy ő mi alapján oldja meg a feladatokat (egy piros pöttyösért cserébe). Vagy kérd meg a tanárt, hogy bizonyos feladatoknál mutasson neked több megoldást, hogy könnyebben rájöjj a gondolkodásmódra.

Mivel a matekben' nem csak egyféle megoldás létezik egy problémára, ezért a bővített látásmóddal könnyebben összeállhat egy kép a megoldások felé.


7 - 12. évfolyamban, de még egyetemen is sokat segített Obádovics József Gyula bácsi Matekmatika c. könyve. Általános iskolában talán még kicsit erős, de érdeklődőknek még olvasmányos élménynek is jót tesz. ('96ban 50 zsömle ára volt antikváriumban.)



==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==

Hasonló kérdés ebben a témában

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__hazife..



==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==--==

Ha megvan az igény, a törekvés, onnantól már csak a rögös úton kell végigmenni az első néhány lépés után.

2013. dec. 14. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a válaszod, kedves utolsó! :D

Sokat segítettél, mind az önbecsülésemet, mind a hozzáállásomat tekintve.

2013. dec. 14. 17:44
 6/6 anonim ***** válasza:
0%

Igen, mind hülye, egytől egyig...

G.

2013. dec. 14. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!