Főképp a motorokon, egyéb berendezéseken lévő táblák elkészítése érdekel. Két típus van: az egyik feltehetően szitázott, mert teljesen sík, de van, ahol a grafika kiemelkedik a síkból. Engem az utóbbi gyártástechnológiája, illetve házilagos reprodukciója érdekel.
Nem biztos,hogy csak így oldják meg,de én láttam olyan táblát,ahol a másik oldalról megütötték "tükörbetűkkel".Tehát a belső félről megütötték,és az domborodott ki a másik oldalt.
Bztos van más megoldás is,régen ezt használták.
2013. szept. 6. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 Wadmalac válasza:
#1:
Stimmt. Egy kemény gumilapon túloldalról megütik POZITÍV betűmintával. Mert akkor kellene negatív, ha a megütött oldalon kellene olvasható szöveg.
A rendszámtáblák készítése is ilyen jellegű a mai napig.
2013. szept. 6. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Ezek nem olyanok, mint amire Ti gondoltok. Itt a tábla hátoldala teljesen sík, csak a grafika emelkedik ki elöl. Az eredménye a fotomaratáséhoz hasonló. Esetleg savval marathatták? Alumíniumnál azt elég macerás kontrollálni.
2013. szept. 7. 01:16
4/9 anonim válasza:
Bocs,'Malac írta jól,gépeléskor néha a gombok eltérítík a gondolatmenetem.
Most már engem is bosszant,mert ahogy kiveszem a szavaidból,egyedi példányokról van szó.Érdemes lenne még Lackner Pali bácsi segítségét kérni,Ő a Közlekedési Múzeum motorkerékpár részlegén restaurátor,tartott nekünk előadást is,amikor az M-force-ba jártam.
Sajnos,hirtelen nehéz megoldani az elérhetőségét,tíz éve volt,hogy beszéltünk.
2013. szept. 8. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Nem annyira egyedi, mint gondolnád. A Prés- és Kovácsoltárugyár (PréKo) által gyártott MIB–D jelű egyhengeres, fekvő elrendezésű stabilmotort ilyen táblákkal látták el és az a motor nagyon nagy darabszámban épült. A kistestvérén csak szitanyomva lehet, ott nem emelkedik ki a grafika se a gyári táblán, se a kezelési utasításon. Ha találok róla jó képet, akkor megpróbálom belinkelni.
2013. szept. 9. 07:27
6/9 A kérdező kommentje:
Bocsánat, nem fogalmaztam túl egyértelműen. Tehát a MIB–D jelű stabilmotoron a domborított táblák vannak, míg a fele akkora teljesítményű MIA–D-n a teljesen sík, szitázott.
2013. szept. 9. 07:31
7/9 Wadmalac válasza:
Ami hátul sík, azt lehet maszkolással maratni vagy homokszórással bemélyíteni, vagy akár pénzverés jelleggel préselni, ez már szerintem inkább a hidegfolyatás kategóriába számít.
2013. szept. 9. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ha nem túl egyedi(nincs sorozatszám,stb.),akkor a préselés a valószínű,pláne aluminiumnál.A reprodukálás már nehezebb szitú.
Keress M-force,vagy MAMI elérhetőséget(motorkerékpárszerelő iskolák,fanatikusok dolgoznak mindkét helyen),szerintem tudnak segíteni.
2013. szept. 9. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 Wadmalac válasza:
Be lehet maratni CNC-vel, de az nem lesz 2 forint.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!