Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Melyik repülőgépnek van a...

Melyik repülőgépnek van a legerősebb turbinája?

Figyelt kérdés
Véleményem szerint az Airbus a380 és a Boeing 747-nek van legerősebb

2012. szept. 30. 10:17
 1/7 anonim válasza:
Inkább az Antonov An-225
2012. szept. 30. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Az attól függ, mit értesz "legerősebb" címszó alatt. A legnagyobb tolóereje jelenleg az Airbus A380-asokon használt Trent 900-asoknak és GP7000-eseknek van: ezek egyenként 360 kN-t produkálnak. A 747-8-asok GENx-hajtóművei kicsit gyengébbek, 330 kN-osak. De már készül a hajtóművek következő generációja, még nagyobb tolóerővel: a Trent XWB-ből már repült az első példány, a szériagyártású darabok pedig 370 és 410 kN közt fognak teljesíteni. Az An-225 hajtóművei messze nem a legerősebbek, ugyanis hiába nagy és nehéz a gép, nyugati riválisaival ellentétben nem négy, hanem hat hajtómű van rajta. Éppen ezért egy-egy hajtómű tolóereje kisebb: a D-18T-k csak 230 kN-t tudnak.

Azonban nem csak a tolóerőt lehet mérni. A repülőgépekben használt gázturbinák tengelyen leadott teljesítményében a Kuznyecov NK-12MA vezet 11.185 kW-tal. Ez egy darabig így is lesz, mert aligha fog mostanában ekkora légcsavaros gázturbina készülni.

2012. szept. 30. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Akkor az Airbus A380-nak van a legerősebb turbinája nem ?
2012. okt. 3. 18:10
 4/7 anonim ***** válasza:
Igen, most épp ezek a legnagyobb tolóerejűek.
2012. okt. 3. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
De ha erősebb akkor gyorsabb és magasabban tud repülni ?
2012. okt. 4. 17:35
 6/7 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül. Ha nagyobb a tolóerő, nagyobb légellenállást tud leküzdeni. Két azonos repülőgép esetén ez azt jelenti, hogy a nagyobb tolóerejű turbinákkal gyorsabban tud repülni a gép. Néha az is megesik, hogy nő a szolgálati csúcsmagasság, de ez nem csak a hajtóművektől függ.

Mást is jelenthet viszont a nagyobb tolóerő. Az An-124 például négy D-18T hajtóművel repül, a jóval nagyobb, de hasonló szerkezetre épülő An-225 pedig hattal. A plusz két hajtóműre azért van szükség, hogy a nehezebb 225-öst is fel tudja gyorsítani a hajtómű felszálláskor, illetve hogy a levegőben a nagyobb méretű és légellenállású sárkányt is ugyanolyan sebességgel tudja vinni. Éppen ezért vannak az A380-asnak is olyan borzasztó nagy tolóerejű hajtóművei: a kétszintes géptörzs nagyobb légellenállású, mint az egyszintes és a nagy terhet a levegőbe emelő, nagy fesztávolságú szárny is óriási légellenállást kelt (mert bizony a szárnynak nem csak emelőereje van, hanem légellenállása is). Mivel az A380 nehezebb a 747-esnél, ezért nagyobb emelőerőt kell produkálnia a szárnyaknak, a légellenállásuk is nagyobb. Így ahhoz, hogy meglegyen a gép kellő sebessége, nagyobb tolóerő kell.

2012. okt. 4. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 vinchenso válasza:
Endeavour OV-105
2012. okt. 25. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!