Nemo kapitány élete tényleg megvalósítható lett volna abban a korban?
Nem, nem valószínű. Nem is annyira a tudomány akkori szintje volt az akadály (bár kétségtelenül az is), hanem inkább technológiai okok miatt.
Sok olyan szerkezetet, eljárást, önálló ökológiát írt le Verne, amit még ma sem egyszerű megvalósítani. Egy hasonló, teljesen önálló és gyakorlatilag szárazföldi támaszponttól független tengeralattjáró készítése még manapság sem lenne kis teljesítmény. De valószínűleg mostmár létre lehetne hozni.
Pedro
Nemo kapitány tengeralattjárója akkumulátorról ment, és 1500 tonna volt a vízkiszorítása, a hossza pedig 70 m.
A francia haditengerészet ekkoriban a valóságban épített egy Gymnote nevű, szintén akkuról üzemelő tengeralattjárót. Ez 30 tonnás volt, 18 m hosszú, és a víz alatt 45 km volt a hatótávolsága (emiatt hadi célokra lényegében alkalmatlan is volt).
A Nautilus-ba 50-szer annyi akkumulátor fér be, mint a Gymnote-be, ha az utóbbi felépítését vesszük alapul. Ebből durván arra következtethetünk, hogy a Nautilus keresztmetszete a Gymnote-énak 12-szerese, miközben a fedélzetén 50-szer több akku van. Ha hasonlóan akar haladni, mint a Gymnote (márpedig az csigalassú volt), akkor tehát 12-szer olyan erős motor kell bele, mint a Gymnote-ba. Vagyis kb. 4-szer annyi idő alatt merül le az akkumulátor, mint a Gynnote-ban. Ez a víz alatt 180 km, nem éppen húszezer mérföld. Nyilván ez egy pontatlan számítás, de nagyjából mutatja, hogy a Nautilus nem volt reális elképzelés. Atommeghajtással máshogy nézne ki a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!