Mi dönti el, hogy valaki milyen könnyen képes megtanulni dolgokat?
Adottság. Egyes tárgyaknál főleg az intelligenciával függ össze (pl. matek), más tárgyaknál főleg a memóriával (pl. történelem).
Én például amit meg kellett érteni, átlátni az összefüggéseket, azokat soha nem tanultam. Szerencsére a legtöbb tárgynál ez elég is. De töriből képtelen voltam megjegyezni az évszámokat. Szerencsére az érettségin használhattunk atlaszt.
Persze a legjobb annak, akinek a megfelelő intelligenciája és memóriája is megvan. De csak az egyikkel is el lehet boldogulni. Ahol viszont mindkettő hiányzik... na az a gyerek rengeteget szenved a tanulnivalóval. (meg amúgy később az életben is)
Viszont neki érdemes főleg sokat tanulni, mert az iskolai anyag pontosan ezt a két készséget fejleszti. Akinek eleve megvannak, azoknak már csak a műveltségükhöz kellenek a tanultak, viszont akinek nem jó a memóriája vagy nem túl intelligens, azon 18 éves koráig még tud változtatni, ha tanul.
Előttem szinte mindent leírtak, nem sokkal lehet már kiegészíteni. Ha csak azzal nem, hogy a téma érdekli-e a tanulót. Nálam legalábbis a fentieken kívül ez sokat számított. És a tanár személyisége.
Szent-Györgyi Albert mondta egy interjúban, hogy a lexikális tudáshoz ott vannak a könyvek. Nem azokat kell bemagolni. A jó pedagógus az érdeklődés felkeltésében erős. A megismerés, a tudás vágya az amire a hangsúlyt kell tenni. Ha nem azért tanulok, mert elvárják tőlem, mert kell, hanem azért mert érdekel, a kisebb képességű ember is többet fog elérni, mint az eszes, de közönyös.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!