Vádbeszéd, védőbeszéd írása. De mégis hogy?
Ha ilyen feladatot adnak, biztos tanultál retorikát - használd. :)
Vádpontoknak tudom javasolni azt, hogy akadályozza a tanítás menetét azzal, hogy késik, lemarad az óra elejéről, nem lehet feleltetni emiatt (talán direkt késik - ez persze már ronda csúsztatás és érzelem-alapú vádpont, amit a retorika nem enged, de a legelegánsabb módszer cseles hibákkal terhelni a dolgozatot, hadd örüljön neki a tanár, ha fel is kell olvasni, az osztálytársak majd megkereshetik ezt a hibát), nem egyenlő elbírálásban részesül. Természetesen a legfontosabb vádpont az, hogy az iskolai szabályzat szerint öt perces késés már hiányzásnak minősül, és igazolatlan, márpedig igazolatlanból nem lehet túl sokat összeszedni (ehhez tudni kell a pontos számot...).
Védbeszédnek a diák helyzetét lehet felhozni, pl. messze lakik, bizonyára ezért késik, sok csatlakozással, BKV-val jár, csúszások, nem ő tehet róla, hogy dugók vannak, a busznak nem adnak elsőbbséget stb. Vagy nehéz helyzetű család, vidéki gyerek, hajnalban kel, meg kell etetnie a csirkéket, meg kell fejnie a tehenet, ki tudja, mit még. Esetleg mondhatod, hogy beteg az édesanyja, és ő ápolja, mert nincs más mellette, az összes házimunka a nyakába szakad, nem tud mindent ellátni. Bármivel lehet operálni, ami éppen szimpatikus. (Vagy mondd azt, hogy nincs közlekedés az iskolába, és a többi gyereket az apja kocsival hozza, őt meg nem.)
Használd a fantáziád. Késtél már? Miért? Nem próbáltál soha semmilyen mesét kitalálni? És a tanár mit mondott? Na, meg is van, mit írj.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!