azt hangsúlyozzák, hogy erre vagy arra a termékre feltétlenül szükséged van, vagy ez a legjobb a maga nemében
de egyes célcsoportokat jobban ki lehet használni, pl: gyerekek, édességrekklámok, játék~
idősebbek, gyógyszerek
a manipuláció annyi hogy a reklámok hatására olyan dolgokat is megveszünk amikre nem lenne feltétlenül szükségünk: drága mosópor(az olcsóbb talán még jobb is), új telefon, mikor a régi is jól működik
valahogy így
2011. okt. 2. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
akkor pl. az is manipuláció, hogy a reklámtáblákat próbálják
minél színesebbre csinálni, hogy felkeltse az ember figyelmét?
2011. okt. 2. 19:43
3/14 anonim válasza:
Az csak a figyelemfelkeltést szolgálja. Szerintem ez még nem manipuláció (csak ha igazán nagyon szigorúan vesszük). A manipuláció lényege az, amikor számunkra valamilyen módon, vagy értelemben hamis információt közölnek, pl. túloznak (ez a legjellemzőbb), féligazságokat mondanak, abból a célból, hogy a nekik megfelelő módon cselekedjünk, ill. eljárjunk.
2011. okt. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 anonim válasza:
Szerintem a színvilág is lehet manipulálás eszköze, mert vonzó színeket, "kék ég, zöld fű" használhat, jelezve, hogy ha azt megveszed, akkor nagyon boldog leszel, vagy bájos gyermekkel, vagy kiskutyával hatnak rád, mivel szimpatizálnak az ioylen képekkel, és azt az érzetet keltik bennük a reklámok, hogy vágynak erre, és teljesülnek a vágyaik ezáltal. Vagy ha kacagfó fiatalokat látsz mondjuk egy sör reklámon, ez azt az érzetet kelti benned, hogy te is ilyen boldog leszel, ha azt a sört fogod inni. Ami persze nem biztos egyáltalán, hogy úgy lesz.
2011. okt. 2. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 twinky válasza:
A 21:13-as leirta az egyik legdontosabb manipulalo eszkozt: boldog, elegedett embereket abrazolnak a reklamok. Persze fontosak az elenk szinek, amelyek figyelemfelkeltoek; foleg a piros es a sarga, fontos meg a fizikai forma, a megjelenes, kulonbozo hanghatasok, a reklam helye, ideje (amikor szembesulsz vele) es az idotartama. Ezeke kozul persze nem mind kimondottan manipulativ tulajdonsag, de egy reklamot mindezek osszessege, harmoniaja tesz jova. Es egy jo reklam manipulal - pontosabban osztonoz. A reklamszakma igyekszik kerulni a manipulacio kifejezest pejorativ ertelmezese miatt.
2011. okt. 2. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Az egyik ilyen hatás, hogy ha márkaneveket látsz a boltban, akkor az fog ismerősnek tűnni, amit százszor hallottál a TV-ben. Én azt hittem, rám nem hat a reklám, de legutóbb tetten értem magamon, mert a mosószerek közül a Perwollt választottam, és rájöttem, hogy azért, mert ismerősen cseng, mintha rég ismerném. Pedig akkor vettem először.
2011. okt. 2. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
Jól írták az előttem "szólók", de a példaként említett dolgok nem a reklámok legrosszabb kategóriáiba tartoznak. A legrosszabb az, amikor az ember önbecsülésére alapoznak, pl. így: rosszabb ember vagy a többinél, ha nem "ezt" veszed meg, vagy: kevesebbet érsz, ha neked nincs "ilyened". Arra azért vigyáznak, hogy ne ilyen durván közöljék, de a lényeg ugyanaz.
2011. okt. 3. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 anonim válasza:
és még valami, pl a hangerő.. persze a tvreklámoknál, mindig hangosabbak mint a műsorok, azért mert az emberek többsége reklám alatt kimegy a helyiségből ezért hangosabbak, hogy odakinn is meghallják az emberek
szerintem nagyon fontosak a már említett boldog szereplőkön kívül a zene is, fájdalomcsillapító gyógyszereknél az "előtte" állapotban valami fülsértő zaj hallatszik az "utána" állapotban pedig vmilyen kellems nyugodt zene
2011. okt. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Amit szoktam figyelni, az a reklámozott termék, és a reklám jelenetekben feltűnő azonos szín, például az Activia zöldje, megjelenik, Szulák Andrea ruházatán, vagy a Kinder csoki reklámjában a hűtő ugyanolyan színt tartalmaz, mint a csoki csomagolás, és a tapsolós srác ruhája. Ez azért jó, mert ha beleivódik az ember agyába hogy a szín egyenlő márka, akkor ha meglát máshol olyan színt akkor a márka fog az eszébe jutni. Ha fehér alapon piros pöttyöket látunk akkor nem a labda, hanem a túró rudi jut először eszünkbe, és tényleg most hogy így írom úgy megennék egyet:-)
2011. okt. 4. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
Vagyis, összességében, ha jól értem, kondicionálnak minket arra, hogy egy termék (szín, márkanév, forma,..bármi) jó érzéseket váltson ki belőlünk.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!