Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mit jelent a "dugúhúzó"...

Mit jelent a "dugúhúzó" kifejezés a repülésnél?

Figyelt kérdés
Repülőgép katasztrófáknál olvastam ilyet.
2011. aug. 8. 18:46
 1/7 anonim ***** válasza:
Gyakorlatilag azt, amikor a repülőgép hosszanti tengelye körül pörög.
2011. aug. 8. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm
2011. aug. 8. 18:59
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

[link]


Amit a lezuhanás előtt csinál:


[link]

2011. aug. 8. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Első, amit te írsz, az csak orsó.


A levegőben a gép a dugóhúzó formájához hasonló pályát ír le, alacsony sebességgel, ezért nehéz kivenni belőle a gépet.

2011. aug. 9. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
07:14! Igazad van, az valóban az orsó! Mea culpa!
2011. aug. 9. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Amikor a szárny felületén megszűnik a felhajtóerő (és a lamináris áramlás). Általában kis sebességnél történik (vadászgépeket "nagyobb" sebességgel is bele lehet tenni rövidke dugóhúzóba) és baromira nem kell a repülő orrának lefelé néznie (sőt, úgy könnyebben ki is lehet hozni, mert egy idő után elég sebességgel fog mozogni a szárnyprofilon átáramló levegő).


Dugóhúzó alakú pályát ír le a repülőgép zuhanás közben. Tapasztalt pilótáknak is időbe kerül kikerülni belőle. Tapasztalatlanabb pilótáknak még többe és ha az Anyaföld hamarabb érkezik, akkor gáz van. Persze géptípusonként is eltérő.

2011. aug. 11. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
100%

Ne haragudjatok, de nem jól tudjátok.

A dugóhúzó esetében a lamináris áramlás CSAK az egyik szárnyról válik le. Csak az egyik szárny esik át, de az a dugóhúzó manőver közben folyamatos átesésben is marad. Ettől az aerodinamikai asszimetriától pedig a repülőgép a magasból egy képzeletbeli henger palástjának mentén orral a talaj felé autorotációs mozgást végez (forog ha úgy tetszik), gyors ütemben veszíti el a magasságot DE ez nem gyorsuló mozgás.

És tévhit, hogy ez olyan nagy veszély volna. Minden pilótának tudnia kell a dugóhúzót előidézni, végrehajtani, megszüntetni, illetve a nem szándékos dugóhúzót időben felismerni és megakadályozni. Ezt minden pilóta hamarabb megtanulja, minthogy egyedül elengedjék repülni az oktatói. Motorosok is, vitorlázók is. Egyáltalán nem nehéz kivenni a gépet dugóhúzóból, de tudni kell hogy hogyan kell.

2011. nov. 11. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!