Ha 5x annyi lábam lenne, mint amennyi, akkor még mindíg 20szal kevesebb lenne, mint neked-mondta egy Állat a másiknak. HA viszont 7x annyi lábad lenne, mint amennyi, akkor 16-tal több lábad lenne, mint nekem- Kinek hány lába van?
Nos elvileg,ez egy 7.osztályos kérdés,de sajnos nem sikerült megoldanom 35 éves fejjel sem, csak kétismeretlenes egyenlettel. De a lényeg,hogy egyismeretlenessel kell.
Köszönöm a segítségeteket előre is!
Ez alapvetően két ismeretlenes akár tetszik a tanárnak, akár nem. Az egyik ismeretlen az egyik állat lábainak száma, a másik a másiké. Persze lehet egymásba helyettesítgetni, és onnantól csak egy ismeretlen lesz...
maci
5x+20=y
7x-16=y
36=2x
x=18
Tehát az egyiknek 18 lába van.A másiknak 5*18+20=7*18-16= 110
Ahogy az utolsó írta, levezette, csak az első két sort ne y-nal írjátok, hanem egy sorba:
5x+20=7x-16 és máris egyismeretlenes.
Nagyon édesek vagytok!!!!!
NA,elárulom, a lányom,csak akkor kaphat 4est,ha ezt megoldja.
5x+20=7x-16
20=2x-16
36=2x
x=18
Te szégyelld össze magad, hogy ez nem ment, a lányodnak meg akkor járnak kettes, ha ezt meg tudja oldani, akár hetedikes akár nem. Nyilván 100+1 ilyen és ehhez hasonló feladatot csináltak órán, csak be kéne helyettesíteni.
Lehet nem kéne írni helyette a leckét és akkor menne neki magától is...
Szia drága!
Az az igazság,hogy ők még ilyen formában nem tanulták az egyenletet,de kapott egy esélyt,hogyha ezt megoldja,kap egy 5-öst,és akkor 4es lehet.Tehát,kénytelenkelletlen volt az "okos" anyjától segítséget kérnie aki hm..hát nem tudta csak kétismeretlenesbe.
De ezért neked is köszi:)
Anyuka!
Lehet, hogy nem tanulták, ámbátor kellett volna, mivel ez 7.-es tananyag!
Meg őszintén azt is kétlem, hogy olyan feladatot ad fel a tanár javításért, amit még nem tanultak, bár ez sem elképzelhetetlen.
Itt egyébként csekkholhatod, hogyha füllentene néha a gyerek (én is voltam gyerek, alapmondat volt, hogy "ááá, ezt még nem is tanultuk...."), hogy mit tanultak.
Nem csak matekból:
Nem tudom, szerintem teljesen okés az, ha valaki egész éve vagy félév alatt hoz egy stabil szintet, mondjuk 2 vagy 3 vagyakár 4, de mondju valamirt nagyon úgy érzi, hogy Ő márpedig igen elkötelezett, és javítani akar.
Ilyen esetben, én mint tanár megadom neki a javítás esélyét, de akkor a 2.1-ről 3-asra javításhoz, nyilván nem elég a 3as szintet hozni, mert azzal is csak 2.3 lesz az átlag. Teljesen okés a szitu.
Szerintem meg pont az nem fair, hogy van egy gyerek, aki szépen tanult egész évben, mindig mindenre, hoz egy 4-es átlagot, kap is egy négyest.
Meg van egy másik gyerek, aki hol tanult, hol pedig belesz@rt (bocs a kifejezésért..), hoz egy 3-as átlagot és akkor adok neki EGY kérdést (amit az anyukája old meg...) és megkapja ugyan azt a 4-est, amit a keményen dolgozó másik gyerek is.
Ha 3.5-re áll és el kell dönteni, hogy legyen 4-es vagy maradjon 3-as az egy másik dolog. De 3.1-re álló gyereket sose engednék javítani. Az 3-as.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!