Tömegkommunikáció fogalma. Mi értelme van ennek a meghatároznásnak? Hogyan kell értelmezni?
A tömegkommunikáció általános kommunikációs forma, amely mind témáiban, mind potenciális felhasználói körét tekintve univerzálisra tör.
Ez az univerzálisra tör így elsőre iszonytosan nagy baromságnak tűnik :)
tömegkommunikáció fogalma
A tömegtársadalmak kialakulásához kapcsolható kommunikációs forma. Nagyipari mértékben előállított és terjesztett, nagyipari szervezettségű és homogenizált, közönséghez eljutó információk továbbítása.
egyidejűleg mindig nagyon sokan vannak a címzett oldalán
a feladó központi helyzetéből adódóan hatalmi helyzetet élvez,
a továbbított és különböző célok szerint szelektált információk meghatározott irányokba terelik a homogenizált, befogadókat,
a tömegesség ezt a kommunikációs formát a társadalmi feszültség-szabályozó szerep lehetőségével ruházza fel.
A tömegkommunikáció különböző fajtáit főleg a használt csatornák szerint szokták megkülönböztetni,:
az írott (újság, könyv),
a vizuális (képeslap, plakát, magazin),
az auditív (rádió),
az audiovizuális (film, tv, komputerhálózat)
Ettől univerzális!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!