A matematikában az egyenletek megoldása jól reprezentálja az életben a problémák megoldásának a lehetőségeit is?
Háromféle megoldása lehet egy egyenletnek.
1. Egy megoldás van
2. Nincs megoldás
3. Végtelen sok megoldás van
Ez lenne az élet is?
Az x^2=4 egyenletnek például két megoldása van a valós számok halmazán, szóval a kérdés leírásában megfogalmazott állítás nem igaz.
Egyébként sem nagyon értem a kérdés logikáját. A való élet problémáinak általában sokféle megoldásuk van, de ezek nem egyformán jók.
#1
Előfordulhat, hogy az életben is két megoldás van. Pl. megszoksz, vagy megszöksz.
"Egyébként sem nagyon értem a kérdés logikáját."
Azt mondják, hogy a matematika a logikus gondolkodást fejleszti. És mivel az egyenletekben problémákat oldunk meg, ezért megpróbáltam szimbolikusan párhuzamot vonni az élettel.
Vagy te talán azt akarod mondani, hogy a matematika semmit sem tesz hozz az emberhez, és semmi haszna az életben a matematikában elsajátított gondolkodásnak?
#3
Ok, csak ezt a lehetőséget kihagytad a felsorolásból.
#4
Nem tudom, hogyan merült fel benned a kérdés, mert az égvilágon semmi ilyesmit nem állítottam. Ahogy az 5. válaszoló leírta, a matematikának elég fontos szerepe van a világ leírasában. Akár az egyenleteknek is, például számos természettudományos modell matematikai leírása differenciálegyenletekkel történik.
Én azt nem értem, mire akarsz abból következtetni, hogy két dolognak ugyanannyi megoldása van.
"Azt mondják, hogy a matematika a logikus gondolkodást fejleszti." -> Ez igaz. De azt is mondjuk, hogy a matematika egy eszköz (olyasmi, mint pl. egy kanál, amelyik segít megenni a levest). A kanállal is meg kell tanulni "bánni" ki kell alakuljon az az agyi "mintázat" ami ahhoz kell, hogy tudjál kanállal enni. Ilyen a matek is. Csak pöttyet bonyolultabb. Az sem más, mint egy eszközkészlet (mint pl. egy jól felszerelt konyha ahol van 20 féle kanál, 40 féle kés stb. stb.). Ha megtanulod használni (és hozzá a szükséges "gondolkodás módot") akkor könnyebben eligazodsz egy csomó-csomó területen.
Akik tanultak matekot ismerik Newton (igen akiről fizika órán tanultál, és róla nevezték el az erő mértékegységét Newtonnak) történetét a diferenciál és integrál számítással. Elkezdte kidolgozni a mozgás egyenleteit és rájött, hogy hiányzik hozzá a matek "eszköz" na gyorsan kidolgozta a differenciál és integrál számítást, mint egy új "eszközt" (pl. mintha egy szakács kitalálna egy új fajta kést, a krumpli pucoláshoz) azért, hogy a fizikai megfigyeléseit matematikai formába leírhassa. Majd ez Newton korától a mai napig így van, hogy a matematika és azok a tudományok amiket kiszolgál "együtt fejlődnek".
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!