Fékerő-visszanyerés bicajon. Miért nem gyártanak ilyen
bicajokat városi használatra?
Figyelt kérdés
(Ahol gyakran kell fékezni majd gyorsítani)
2010. okt. 11. 07:55
1/9 anonim válasza:
A bicikliben nincs semmiféle köztes tároló közeg, a mechanikai energiát közvetlenül adja bele a kerékhajtásba. Hol tárolnád és hogy az energiát?
2010. okt. 11. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Ez most valami hasonlo lenne, mint a KERS a Formula-1-ben?
Egyebkent a bicikli ott vesztene el az ertelmet, amikor raraknanak egy fekero-visszanyero szerkezetet. A bicikli azert van, hogy a labaddal gyorsits, tekerj.
Esetleg az elektromos bicajokon lenne érdemes, de annyira nem hatékony, hogy megérje ezzel nehezíteni a gépet (nem hozza vissza amit a súlynöveléssel járó hátrány okoz).
szerintem
2010. okt. 11. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
az utolsó válaszolóhoz hasonlóra gondoltam én is... Vagy egy lendkerékben is lehetne tárolni az energiát, akár az F1-ben a KERS. Egy kerékpárosnak óriási veszteség, ha meg kell állnia mondjuk 30 km/h-ról... Könnyíteni kéne utána a gyorsulást egy ilyen eszközzel.
2010. okt. 11. 10:30
5/9 A kérdező kommentje:
Nyilván nagyvárosi, városi alkalmazásra gondoltam... Olyan bicajosokra, akik nagy tempóban haladnak, és néha hirtelen kell fékezniük pl. piros lámpa miatt. Vízszintes terepen közlekedve nemigen számít az a plusz 2-3 kg.
2010. okt. 11. 10:40
6/9 anonim válasza:
Ja, csak egy aksi meg a generátor nem 2-3 kg.
Vagy amelyik akkora azzal kb. egy első lámpát világítasz meg, de arra már kitalálták a dinamót....
2010. okt. 11. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Egy 30 cm-es átmérőjű, két kilós, nagyon optimális tömegeloszlású lendkereket 2000 rpm-re kéne felpörgetni, hogy eltárolja a 30 km/h-s, 80 kg össztömegű kerékpáros mozgási eneregiáját. Ez elég nagy precizitást igényel, tekintve, hogy a kerékpár nem egyenletesen haladm hanem úthibákkal, kanyarokkal kell számolni, tehát a felfüggesztésnek erősnek kell lennie, és valahogy meg kell oldani, hogy mindez bekapcsolódjon a hajtásláncba, miközben a fékekre is kell egy kapcsolat, hiszen az pörgeti fel. Ez kb egy használt autó árára növelné az ilyennel ellátott kerékpárok árát. És egy 2000 rpm-mel forgó cucc az ember töke alatt (mert kb oda lehetne tenni)... hát nem bizalomgerjesztő.
2010. okt. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
11:37-nek: igazad van sok tekintetben. Valószínűleg horribilis összegbe kerülne ezt egy bicajba építeni, de talán egy városi személyautón jobban ki lehetne használni egy ilyen fékrendszert.
Tudom, hogy más tészta, de az F1-ben 64000 RPM-mel pörgött az energiatároló lendkerék (a pilóta háta mögött), amíg volt KERS. Jövőre újra visszahozzák a KERS-t szerencsére XD
2010. okt. 11. 12:06
9/9 anonim válasza:
No meg gondolj bele, hogy egy ilyen lendkerékkel hogy kanyarodsz? A forgó testnek van egy tehetetlensége és ellenáll az elforgatásának...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!