Csak mendemonda vagy tudományos tény, hogy az Ausztriában gyártott üzemanyag jobb minőségű mint a Magyarországon gyártott?
Az osztrák dízel jobb, magasabb a cetánszáma. Ezt meg tudod nézni ha letöltöd a a termék adatlapját pl az ÖMVtől és a MOLtól.
A benzin az ugyanaz, a benzinnél az égési sajátosságok miatt nem tudsz eltérni a szabványtól.
Sok "legenda" azon alapszik, hogy ha kint tankolnak akkor hazafelé kisebb a fogyasztás ami valós és mérhető dolog. De ennek nem az üzemanyag az oka, hanem a földrajzi sajátosságok. Hazafele irányban "több a lejtő", míg kifelé pont fordítva és e miatt a két irányon mérhető fogyasztás nem egyforma.
magyarul nincs különbség.
honnan tudom letölteni? sehol nem találok ilyen dokumentumot a weboldalukon ahol cetánszám fel van tüntetve.
amúgy ha minimálisan magasabb akkor azzal én mennyire vagyok előbbre autótulajdonosként?
Ahol viszont van különbség az a Schell, igaz ott is főleg az olajok terén van drasztikus különbség!
Egy eléggé spéci technológiát használnak ugyanis.
Metánból képesek adott hosszúságú szénhidrogén láncokat legyártani. Sőt ezzel a technológiával az elágazó láncokat is tűpontosan tudják legyártani.
Ez azért okoz drámai különbséget a motorolajaikban mert ezzel az tűpontosan beállítható milyen legyen. A finomítókban nem lehetséges ilyen pontos végterméket ledesztillálni.
Mivel metán a kiindulási anyag az így létrehozott olajok teljesen színtelenek, semmi ként vagy nem kívánt összetevőt, aromás szénhidrogént vagy ilyesmit nem tartalmaznak.
Mivel az üzemanyagok -ba is kevernek ilyen szintetikus olajokat az így alapból jó dolog.
Gajdán tanárúr magyarázata:
https://www.youtube.com/watch?v=xJszjMqm9o0
Ezt a technológiát a Schell szabadalmaztatta más gyártó nem éri el!
A másik dolog hogy ugye az üzemanyagok 10% bioetanolt is tartalmaznak. Na de az olcsóbb és trehányabb gyártók simán az alkoholt teszik bele. Ami viszont szereti összegyűjteni a levegő páratartalmát. Ami a tank aljára süllyed ott "vízpocsoja" gyűlik össze ami rozsdásítja a tankot.
Ha nagyon kifogyasztot az üzemanyagot akkor az autód ebbe "beleszippant" és komoly gondok keletkeznek.
A kifinomultabb gyártók az etanolt átalakítják egy nem nem poláros vegyületté!
Ez az ETBE
Legjobb tudomásom szerint az OMW és a Schell minden üzemanyagánál is így tesz.
A Mol pedig csak a prémium üzemanyagaiban használ nagyobb mennyiségben ilyesmit. A normálban nem.
Itt Gajdán tanárúr pont a mol -nál tett látogatást:
https://www.youtube.com/watch?v=RVEXsDTIJWk
Szóval de nagyon nagy különbségek vannak a benzinek között gyártó és technológia befolyásolja (na meg persze az előállítási ár).
Az "alap" üzemanyag igazándiból azonos, akár benzin, akár gázolaj.
Viszont ezek tulajdonságait minden forgalmazó, kúthálózat más mennyiségű és fajtájú adalékokkal látja el.
Az "alap" üzemanyagot is, nem csak a prémiumot.
Ebben még egyetlen kúthálózatnál is lehet eltérés ország szerint.
Központi forgalmazói alapon is, de azért is, mert mondjuk a kúton lopják az adalékot (jónéhány fajta adalék ott kerül be).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!