Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért fogyaszt kevesebbet...

Miért fogyaszt kevesebbet utazómagasságon a repülőgép?

Figyelt kérdés
Gondolom kisebb a légellenállás viszont a hajtómű is kevesebb levegőt kap az égéshez, ez nem növeli pont annyival a fogyasztást mint amennyit a légellenállás csökkent?
2021. szept. 29. 12:04
 1/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

"a hajtómű is kevesebb levegőt kap az égéshez"

Ahhoz elég szigorúan belőtt levegő-üzemanyag arány kell. Szóval nem tudod simán azzal pótolni a hiányt, hogy "nyomod a gázt".

Kevesebb levegőben kevesebb kerozint tudsz elégetni, nincs értelme többet spriccelni az égéstérbe.


Valóban kicsit nagyobb fordulaton kell járatni a hajtóműveket, hogy több levegőt húzzanak be, de az kábé arányosan annyi üzemanyagot jelent, mint itt lent.


És most jön a trükk: ugyanannyi üzemanyagot, de nem per kilométer, hanem per óra.

És ott fenn az utazósebesség ezzel a fogyasztással jóval nagyobb. Előbb érsz oda, kevesebb az összfogyasztás.

2021. szept. 29. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
93%
1: ehhez kellenek a magaslégkörben uralkodó légáramlások. Kihasználható, hogy a fent fújó (viszonylag állandó) szelek segítsék a repülő haladását.
2021. szept. 29. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
93%
Meg aztán van még valami. Ugye az utazómagasság azt jelenti, hogy az a magasság, ahonnan már nem emelkedik tovább. Hát nyilván többet fogyaszt az utazómagasságig, ahol megy PLUSZ emelkedik, mint onnan kezdve, ahol már csak megy.
2021. szept. 29. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Szirty ***** válasza:
A hideg levegő nem növeli a hajtómű hatékonyságát?
2021. szept. 29. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Wadmalac ***** válasza:

#4: De igen, de épp azzal, hogy sűrűbb.

Ami ugyebár 11 km-es magasságon már nem nagy segítség.


Viszont ott a légnyomás csak kb. 0,3 bar, ami drasztikus légellenállás-csökkenést jelent.

2021. szept. 30. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Szirty ***** válasza:

"...de épp azzal, hogy sűrűbb."


Igen de arra gondolok, hogy a sokkal hidegebb belépő levegő miatt nagyobb hőmérséklet különbséget, így nyomáskülönbséget tud létrehozni a hajtómű.

2021. szept. 30. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Wadmalac ***** válasza:

#6: Hm, nem tudom, mennyire rontja le az égéshő összes gázmelegítő hatását a beszívott levegő nem reagáló, nem oxigén részének a megmaradó hőmérséklete, azért az csak kiteszi a 80%-át a beszívott levegőnek.

Biztosan van eltérés az 1 baron +20 és a 0,3 baron -70 fokos levegőben operáló hajtómű nyomásviszonya között, csak nem tudom, milyen irányban.


Éppen a magas légköri teljesítménycsökkenésből arra következtetnék, hogy ha javít is, közel sem annyit, amennyit az alacsonyabb légnyomás, oxigénszint ront.

2021. szept. 30. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!