Miért fogyaszt kevesebbet utazómagasságon a repülőgép?
"a hajtómű is kevesebb levegőt kap az égéshez"
Ahhoz elég szigorúan belőtt levegő-üzemanyag arány kell. Szóval nem tudod simán azzal pótolni a hiányt, hogy "nyomod a gázt".
Kevesebb levegőben kevesebb kerozint tudsz elégetni, nincs értelme többet spriccelni az égéstérbe.
Valóban kicsit nagyobb fordulaton kell járatni a hajtóműveket, hogy több levegőt húzzanak be, de az kábé arányosan annyi üzemanyagot jelent, mint itt lent.
És most jön a trükk: ugyanannyi üzemanyagot, de nem per kilométer, hanem per óra.
És ott fenn az utazósebesség ezzel a fogyasztással jóval nagyobb. Előbb érsz oda, kevesebb az összfogyasztás.
#4: De igen, de épp azzal, hogy sűrűbb.
Ami ugyebár 11 km-es magasságon már nem nagy segítség.
Viszont ott a légnyomás csak kb. 0,3 bar, ami drasztikus légellenállás-csökkenést jelent.
"...de épp azzal, hogy sűrűbb."
Igen de arra gondolok, hogy a sokkal hidegebb belépő levegő miatt nagyobb hőmérséklet különbséget, így nyomáskülönbséget tud létrehozni a hajtómű.
#6: Hm, nem tudom, mennyire rontja le az égéshő összes gázmelegítő hatását a beszívott levegő nem reagáló, nem oxigén részének a megmaradó hőmérséklete, azért az csak kiteszi a 80%-át a beszívott levegőnek.
Biztosan van eltérés az 1 baron +20 és a 0,3 baron -70 fokos levegőben operáló hajtómű nyomásviszonya között, csak nem tudom, milyen irányban.
Éppen a magas légköri teljesítménycsökkenésből arra következtetnék, hogy ha javít is, közel sem annyit, amennyit az alacsonyabb légnyomás, oxigénszint ront.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!