Ha a Titanic frontálisan nekimegy a jéghegynek utána talán tovább tudott volna menni vagy ott kellett volna hagyni esetleg vontatni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Történhetett volna másképpen is, amiből nem lett volna katasztrófa, de azért sincs értelme a variációk elemzésének, mert azt sem tudják, hogy valójában mekkora volt a jéghegy, és a víz felszín alatti része hogy is nézett ki.
A történtek után kb annyi a haszna a "ha szemből ütközik neki" lehetőség elemezgetésének, mint azt vizsgálni, hogy mennyin múlott az ütközés elkerülése.
Marad a szomorú tény, hogy az elsüllyeszthetetlennek tervezett óceánjáró olyan gyorsan süllyedt el, hogy esély sem volt az emberek kimentésére
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jó sűrűn felbukkan ugyanez a kérdés.
A vége mindig ugyanaz.
A tragédiához hibák sorozata vezetett. Ha bármelyik kimarad, nincs ütközés, vagy ha mégis, sokkal kevesebb ember halt volna meg.
Pl. egy egészen banális:
Ha a rádiós nem kussoltatja azt a kollégát, aki a veszélyre figyelmeztette volna.
A gazdag utasok idióta üzeneteivel volt elfoglalva.
Egy közelben lévő hajó rádiósa figyelmeztetni akarta, hogy szokatlan helyen jéghegyek vannak.
Miután ráröffentek, dolga nem lév€n, aludni tért.
Tervezési, számítási, kivitelezési hiba is kellett a gyors süllyedéshez.
Ha orral ment volna a jéghegy, kisebb lett volna a sérülés. Ez egészen biztos.
De ha az éjszaka nem lett volna annyira sötét, ha a matrózokat nem téveszti meg egy optikai csalódás, talán előbb jeleznek...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Értelmetlen találgatás.
Ha éppen ott nincs jéghegy, nem ment VOLNA neki.
Ha nem ott ment VOLNA, ahol jéghegy lehetséges, szintén elmeredt VOLNA a vele való ütközés.
Ennyit a VOLNA-ról.
.
Az viszont tény, hogy nem volt egységesített segélykérő jel.
Míg az egyik hajózási társaság az SOS jelet használta, a másik a Q-kód szerinti QQQQ-t és nem vette figyelembe az SOS-t.
Tehát másik társaság távirászának nem kellett tudnia, ill. nem kellett figyelembe venni az eltérő jelzést. Nem vette figyelembe, nem jelentette, a kapitánynak tudomására sem jutott kikötés előtt a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!