Meddig innovatív egy kialakítás?
Fejhallgatót azzal reklámozzák, hogy innovatív kialakítású. Viszont ez már legalább 8 éve így van. Azóta 3 generációnyit és fejlődött ez a fejhallgató, mégis még mindig "innovatív" a kialakítása.
Meddig lehet ezt húzni? Számomra az innovatív az valami újdonságot jelent, amit eddig nem láthattunk máshol sem. Viszont 8 év alatt már bőven elvesztette az újdonság erejét, tehát akkor mitől innovatív még mindig?
Egy konkrét terméknél az "innovatív" jelentheti azt, hogy valamilyen tulajdonsága jobb, több, alkalmasabb vagy más pozitív irányú változás. Továbbá jelentheti azt is, az előállítására vonatkozik a pozitív irány. Olcsóbb, környezetkímélőbb, egyszerűbb stb.
A reklám azonban nem erről szól, hanem az eladhatóság növeléséről. A reklámot egy ember találja ki, és azt próbálja eltalálni, mitől lesz vonzóbb nagyobb céltömeg számára, hiszen ekkor többen (drágábban is) veszik. Alacsonyabb képességű reklámszakember az aktuális divatjelzőkkel próbálkozik. Sommásan, a maireklám nagyon ritkán mond igazat. Igaznak tűnő dolgot annál többször.
Lásd: marketing. :)
Ezek ilyen húzószavak, amiket a marketingesek szívesen használnak sűrűn, mint a szabadgyök, bifidusz-eszenzisz, provitamin, élőflóra, stb. Van persze mögötte valós jelentés, de inkább a pszichológiai hatás miatt dobják be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!