Mi lesz ha elfogy az összes benzin a Földről?
20:48 nandras
De be is van tiltva nem? (legalábbis még évekkel ezelőtt ilyesmit mondtak a fókuszban)
És ha szószerint vesszük, te is azt írtad hogy van ilyen kocsi meg ő is, csak nem a gyártása van tiltva hanem használata:D
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy ha elfogy a kőolaj, pikk-pakk elektromos autók lesznek. Sajnos ma még nincsenek olyan jó elektromos autók, amelyek helyettesíteni tudnák a benzines autókat. Szóval fogy fogy a kőolaj, egyre drágább lesz. Ugye kőolajjal működik sok minden: azaz ahogy fogy a kőolaj, egyre drágábban tudják majd a termékeket beszállítani a városba, egyre drágábban tudják majd a mezőgazdasági gépek megtermelni az élelmünket. Azaz ahogy fogy a kőolaj, úgy ugrik felfelé gyakorlatilag mindennek az ára.
Ha továbbra sem állunk át másra, akkor ezután a külvárosok teljes elnéptelenedése várható. A külvárosokból ugye mindennap ki-be kell járkálni dolgozni, iskolába. Drágább oda kiszállítani az élelmiszert, stb., azaz az emberek a külvárosi életvitelt egyszerűen nem fogják tudni folytatni, annyira drága lesz. Tehát beköltözik szépen mindenki a belvárosba, a külvárosi ingatlanok árai iszonyatosan leesnek.
Ha elfogy teljesen a kőolaj, az egy dolog, hogy elektromos autók (bár mondom, ma még nincs olyan elektromos autó, ami olyan jó lenne, mint a benzines). De a szállítást, stb. valahogy meg lehet majd oldani, csak drágábban. Na de honnan lesz áramunk, hiszen egy csomó erőművünk olajtüzelésű?
1) Visszatérünk a jó öreg szénre, abból még bőven van. Igaz, jobban szennyez, mint a kőolaj, de olcsóbb, és gyorsabban megtérül.
2) Atomenergia + megújuló energiák: drága, lassan térül meg, de sokkal kevésbé szennyez.
Kíváncsi vagyok, melyik lesz :)
Utolsó:
VAN már olyan elektromos autó, ami városi környezetben ( tehát 60-70 km / ó sebességre is képes) teljesen megállja a helyét.
A probléma az akkumulátorok kapacitása. A legtöbb modell 60 - 100 km-t képes menni egy feltöltéssel. Az a városba munkába járáshoz elég, de pl. leruccanni a Balatonra bajos, mert 3x meg kell állni 3 órára tölteni....
Az hogy az elektromos autó mennyire használható vagy nem, az csak technikai részletkérdés. Majd meg lesz oldva ha szükség lesz rá.
A fő kérdés, hogy honnét van az energia. Ha van energiánk, azzal feltölthetjük az elektromos autó akkuját, vízbontással gyárthatunk hidrogént amit diesel motorban elégethetünk, vagy ad abszurdum akár szintetikus benzint is gyárthatunk.
Pillanatnyilag a legkényelmesebb és legolcsóbb energia a fosszilis energiaforrásokból származik. Ezért az elektromos energiát is nagyrészt ezekből állítják elő. Ezek ugyan apadnak, de még mindig óriási tartalékaink vannak. Ahogy a tartalékok csökkennek, emelkedik majd az áruk érdemes lesz majd a kényelmetlenebb forrásokat is kihasználni. Olajat az olajpalából, földgázt metán-hidrátból, mélyebben fekvő tározók kiaknázása stb.
Megoldást majd valószínűleg a magfúzió jelenti. Iparszerű elterjedésére kb. 50 év múlva lehet számítani. A gond csak az, hogy 50 éve amikor a tokamak kísérletek elkezdődtek ugyanazt mondták.
Energiát relatíve könnyedén elő lehet most is állítani otthon napelemből. Csak egyrészt még a napelem az átlag ember számára drága ( 5 KW-os napelem 700.000 forint ) másrészt kéne valami energiatároló egység, hogy a nappal felelsleges termelést éjszaka tudjuk hasznosítani, mikor nem süt a nap...
Tehát akár ez is lehet egy technológia, csak fejleszteni kell a hatásfokot és tömeggyártani kell, hogy olcsó és megfizethető legyen.
10:13-as válaszára én valószínűnek tartom hogy a kapacitás mellett egyre jobban rámennek a töltési idő drasztikus rövidítésére.
egy pár éve pl. mobiltelefon akksijával láttam ilyen fejlesztést, hogy 3 másodperc alatt 1000mAh-s telepet töltöttek fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!