Hogyan találjunk ki egy új társasjátékot?
Már sok játékot eljátszottam, ezért kedvet kaptam kitalálni egy újat.
Érdekelne mik a lépések.















Én egyszer csináltam egyet, de csak egyszer volt használva.
Keveréke volt a táblás, és a mesélős szerepjátékoknak.
Ötletadónak leírok néhány részletet.
A játékosok választhattak maguknak hőst: Varázslót, szörnyű átkokkal, barbárt brutális erővel, modern harcost kézigránáttal, stb.
Több lehetséges útvonalon lehetett átkelni a Pofon Völgyön.
Voltak akadálymezők is, melyeket a játékosok nem ismertek addig amíg valaki oda nem ért. Például rozoga híd amin csak az első játékos mehetett át, szörnyek amiket le kellett győzni.
Voltak egyéb entitások is. Például Votan a barbárokat átengedte, a többi szereplőt eltángálta, és visszakergette. Az Őrült Mérnök a modern harcosokkal kivételezett.
Voltak kincses ládák - ó, a fosztogatás öröme. (XD)
A tesztjáték alapján a játék túl bonyolultnak, és hosszúnak bizonyult.





Gézengúz: nagyon érdekes, amit írtál. Gyakorlatilag ugyanezt terveztem én is. Kasztrendszer, útvonalak, harc, akadályok, döntések.
Nagyon ügyes vagy, hogy te meg is valósítottad, én a tábla piszkozatának megrajzolásáig jutottam csak, a többi csak a fejemben volt meg. Gratulálok!










Még valami. Egy kis számolás se árt a társasjáték készítésnél.
A játékelmélet a matematika színes, érdekes ága. Nem olyan száraz mint a műszaki matematika.
Mondjuk, hogy a pofonfán szárnyas pofonok teremnek/fészkelnek. A pofonfa hatósugara legyen 2,5 mező, azaz egy 5 mező hosszú, eltérő színnel jelölt terület közepén áll maga a pofonfa. Ha a játékos a veszélyes mezők valamelyikére lép, érmét, vagy egy másik kockát dob. Ha szerencséje van, a szárnyas pofon nem veszi észre, ha nem a szárnyas pofon visszarepíti mondjuk 7 mezővel. Mondjuk legyen egy biztonságos, de hosszú út, mely elkerüli a pofonfát.
Hány mezővel legyen hosszabb az elkerülő út? A játékelmélet számításai segítenek ebben.
Persze meg is saccolhatjuk egyszerűen. Ha egy kockával dobunk egy dobással
1+2+3+4+5+6=21
21/6 = 3,5
három, és fél mezőt halad előre a játékos átlagosan. Tehát legalább 4 mezővel legyen hosszabb az elkerülő út.
Ahh!! Bele is másztunk a számításokba!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!