Propellerek tulajdonsagai, aerodinamikai kerdesek lent? *amikor propellert irok, az egesz szerkezetre gondolok, beleertve a motort, kabelezest, stb
- Ha 2 azonos teljesitmenyu propellert egymas fele helyezunk, az miben valtoztat a teljesitmenyen 1 propellerhez kepest?
-ugyan az mint a fenti, lezart oldalakkal,egy henger/csoben
-ugyan az mint az elso,csak a kulombseg (ha van) az azonos illetve ellentetes forgasi iranynal.
"- Ha 2 azonos teljesitmenyu propellert egymas fele helyezunk, az miben valtoztat a teljesitmenyen 1 propellerhez kepest?"
Némiképp javít a hatásfokon, de csak egy bizonyos fokig, mert a megpörgetett levegő a következő rotoron már kisebb sebességkülönbséggel forog, ezzel romlik az ereje.
-ugyan az mint a fenti, lezart oldalakkal,egy henger/csoben"
Gratulálok, már majdnem feltaláltad az axiális turbinát. :)
A lényeges plusz majd lejjebb (álló lapátozás)
"-ugyan az mint az elso,csak a kulombseg (ha van) az azonos illetve ellentetes forgasi iranynal."
Az igazán hatékony turbinában a forgó lapátkorongok közé tesznek állót, hogy ezek gázátvezetése, gázirány-változtatása még növelje a hatásfokot. Ezzel újra növelik a gáz és a rotor fordulatszám-különbségét, így újra jobb a hatásfok.
Ez nem teljesen az, amit te kérdeztél, de mivel a kérdés a teljesítmény növelésére hajaz, ez az ideillő példa.
Az ellentétes forgásirányú két egymás utáni rotor is használatos, de annak célja egymás forgatónyomatékának kiegyenlítése. Helikoptereknél ezzel kihagyható az alapból elforgást gátló farokrotor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!