Ezek a segédrakéták tényleg gazdaságosan újrafelhasználhatóak vagy csak egy drága produkció a visszatérésük? (30 percnél láthato)
2019. febr. 22. 14:03
1/2 Wadmalac válasza:
Nagy kamu nem lehet, mert a SpaceX már most negyedére nyomta a kilós űrbeszállítási költségeket.
Ahol nem működött gazdaságosan az újrahasználat, az a space shuttle volt. De az jóval bonyolultabb szerkentyű volt, jóval nagyobb szerkezeti terheléseknek kitéve (spaceX visszatérő rakétái nem sokkal többek egy high-tech elektronikával meg némi hidraulikával megdobott kályhacsőnél meg nem sütik meg magukat minden alkalommal az orbitális pályáról lefelé).
2/2 Alex Fly válasza:
A rakéták élettartamát alapvetően a hajtóművek határozzák meg; amennyiben azok túlélik a startot, akkor az újrafelhasználáshoz csak fel kell tölteni a tartályait -ami mindenképpen olcsóbb, mint egy új fokozat építése. Mondjuk az is tény, hogy a Falcon esetében alkalmazott tehcnika az STS-nél alkalmazott ejtőernyővel szemben igencsak pazarolja a hajtóanyagot, a fékezésnél elégetett üzemanyag elég lenne ahhoz, hogy pár tonnával többet lehessen Föld körüli pályára állítani -mondjuk itt a leszállás egyben kísérlet is volt. Musk terve a Mars-utazás és az első fokozatok visszatérése tulajdonképpen annak előkészítése is egyben -mindazonáltal kétségkívül látványos, sci-fibe illő jelenet (még akkor is, ha nem volt teljesen sikeres, a harmadik elveszett)...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!