Ezt meg lehet oldani valahogy vagy csak szórakozik velem?
Valami ilyesmit kell elképzelni, csak a fúrással vett mintát egyből továbbítani kellene egy aprítógépbe, előtte viszont mintakisebbítést beiktatni, hogy fúrásonként csak az anyag harmada menjen tovább aprításra...aztán az aprítás után még vissza is kellene vezetni az anyag nagy részét.
Ha ekkora a kivett minta és feltételezem, hogy inhomogén a szállítmány, akkor nem kéne a mintamennyiség csökkentése előtt homogenizálni a darálékot?
Ha csak úgy találomra elkülöníted egy részét, 50 kilóból mondjuk fél kilót, bárhonnan, mennyire lesz az mintaérték az egészre?
Én nem végeztem energetika szakot a műegyetemen, de az oktatásról annyit tudok, egy egyetemi szakiránynak célja (elvben, bár egyre kevésbé vagyok ebben biztos), hogy az adott célterületen előforduló feladatot nemhogy megoldani, de irányítani is képes legyen a szakember. Persze egy ilyen bonyolult folyamat részfolyamatokból áll, aminek a szabályait érdemes megtanulni, erre szolgálnak az egyes tantárgyak, ott pedig a gyakorlatok.
Pusztán logikus gondolkodással miről is van itt szó? Egy erőmű energiát termel, itt történetesen fatüzeléssel. A fa vegyes összetételű, az erőműnek meg tervezetten kell működnie. Nem árt tehát technológiát kidolgozni a fa minőségének megállapítására, hogy abból tervezhető legyen az erőmű energiatermelése. Egy technológia kitalálása igényel bizonyos tapasztalatot, ami egy hallgatótól nem elvárható, ezért adják meg a technológiát. De az oktatás bizonyos pontján a technológia szabályainak ismeretében a számolás már elvárható. Ezt várják.
A fúró kihoz egy adott mennyiséget, mert így könnyű fúrni. a labornak ennyire nincs szüksége, a többit tehát vissza kell szállítani a kamionra (vagy a depóba). E folyamat leírást várják. Válasz azért nincs, mert a folyamatot a hallgató nem érti. Nem látja át. A megoldás tehát: átismételni és megérteni az anyagot. Mert hogy a megértés a kulcsa, hiszen ott le van írva ami kell, arra látatlanban mérget veszek. Ennyire még nem züllött le az egyetemi oktatás.
"A technológiát sem adták meg, azt is nekem kell kitalálnom..."
Mivel egyetlen részelem, mondjuk a daráló tervezése önmagában egy diplomamunka lehet, gyanítom, hogy nem kell a technikai elemeket is feltalálni hozzá, hanem sztenderd, kapható kész gépelemeket kell használni a feladathoz. A lényeg a foylamat összerakása lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!