Ha dől a toronydaru, ki tud ugrani aki fent ül?
Pont nemrég volt hogy valamelyik keleti nagyvárosban feldolt a toronydaru a csóka egy karcolás nélkül megúszta. Nem találom a linket, egy hírben olvastam amolyan szenzacionak hoztak le.
Viszont hidd el, ha dől a daru és benne ülsz, nem azon fogsz agyalni, hogy kiszállj és kiugorj. Repuloben sem ugrálnak ki az emberek zuhanás közben, pedig ott még idő is lenne rá.
Kiugrani ki tud, persze, csak értelme nincs.
Aaaaaaaa...SPLAT!!!!!
- Több métert kilenghet és mégsem dől el, mert a súlypontja lentebb van. Mert az alját körbepakolják betontömbökkel.
Másrészt még ekkor is még a talpazaton belülre esik a lehúzó erő hatáspontja, ezért visszaáll.
- Amikor mégis eldől ott vagy akkora volt a kilengés hogy már kívül esik a hatáspont és így nem tud visszaállni. Vagy valamilyen sérülés építési hiba miatt megtörik, leszakad a talpazatról stb...
- Kiugrás: ami létránál akár működhet is.
De a daru túl magas kiugrás esetén függőlegesen lefelé zuhanva kisebb gyorsulást és ezzel kisebb becsapódási erő szenvedne el a kezelő, de ez is bőven megölné.
(Ez kb olyan mint amikor azt javasolják hogy ugorj fel mielőtt becsapódik a lift. Annál 2 dolgon bukik a dolog: 1) Nem tudod mikor csapódik be. 2) A felugrásod sebessége sokkal kisebb mint amivel becsapódik....)
Egyébként igen ha jók a reflexei és nyitva az ajtó még lehet ideje kiugrani is.
Az egyik előző által említett eset tényleg csodaszámba mehet. Legtöbbször valószínű meghal a kezelő. Semmit nem tud tenni.
Illetve egyvalamit mégis, ha ugrani tud és közvetlen az épülő épület mellett vagy fölött van akkor ráugorhat az épületre annak tetejére vagy az oldalán lévő zsaluzatra hálóra stb...így sokkal több esélye lesz túlélni (súlyos sérülésekkel) mint a daruval érkezni a biztos halálba...
Ha kiugrik, onnantól pontosan 1 G-vel gyorsul és angolosan taccs-daún.
A dőlő daru mindenképpen kisebb gyorsulással tart a föld felé.
Persze ha elég magas, ez sem segít, de még mindig jobb az esély, mint saját szárnyakon.
Például a daru földet érésekor a fülke nem ér le azonnal, akkor marad még lassulási útja, kisebb lesz a becsapódás pillanatára a sebesség. Vagy kimegy emberünk az ablakon, amikor lecsapódik a daru, így egyszer puffan az ablakon, egyszer a földön, egyenként mindkettő kisebb, mintha szabadesett volna.
Daru fülkéjét tele kéne rakni légzsákokkal. Inkább két kidurrant dobhártya, mint egy kiploccsant darus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!