Egy 10 lóerős gőzgép hány üzemórát képes működni 1000 liter vízzel?
az ilyen hajógépek kivétel nélkül zárt körfolyamatban, kondenzátorokkal dolgoztak. Így a munkaközeg tömegét csak a veszteségek csökkentették.
A hatótávolságát nem a gőzkörfolyamat vízigénye, hanem leginkább a magával vitt ellátmány (kaja, ivóvíz) és a szén mennyisége határozta meg.
Feltéve, hogy nem troll:
A hajó 8000 tonna szenet vitt magával, ebből napi átlag 600-at égetett el.
Ez elvileg 13 napi folyamatos haladást tesz lehetővé.
A víztartályokról én sem találtam infót, pedig erősen gyanítható, hogy nem tengervizet használt, az a kazánokat elég hamar taccsra tette volna.
A gőz nagy részét több lépcsősen vezették át több munkahengeren, a lecsapódott víz visszaforgatásra került, tehát viszonylag víztakarékos volt a rendszer. A fáradt gőz hűtése tengervízzel történt, a minél jobb lecsapatás és visszaforgatás érdekében.
Szerintem egyébként a hatótávhoz a fenti, szénmennyiség alapú adat önmagában elég, víztől függetlenül.
Egy, a Titanicban dolgozó gőzgép víz- és szénszükségletét egy tíz lóerős gőzgép alapján számolni teljesen hibás ötlet, ekkora méret-, tömeg- és teljesítmény-különbségnél az adatok köszönő viszonyban sincsenek egymással. A nagyméretű gőzgépek sokkal gazdaságosabban dolgoznak, hatásfokuk sokkal jobb, mint a kicsiknek.
Apropó a Titanic és a szén margójára, ha valaki azt vélné hinni hogy tudja miért süllyedt el, még újabb bizonyítékok vannak egy teljesen más verzióra:
A filmet is érdemes megkeresni és megnézni én először azt láttam nem a fenti beszámoló cikket.
-- Megdöbbentő. --
EagleHUN:
Érdekes összetevő, valószínű, hogy ez is belejátszott.
Mint a repülőkatasztrófáknál is lenni szokott, egy komplett hibaláncolat együttes jelenléte kell a katasztrófához, egyetlen tényező hiánya is megakadályozhatta volna.
Jelen esetben a rossz minőségű acél, a rossz minőségű szegecsek és a szénraktár-tűz anyagrontó hatása összedolgozhatott, hogy a jéghegy okozta sérülés ilyen végzetes sérülést és ilyen gyors elmerülést okozzon.
Persze ott a külön hibaláncolata magának az ütközésnek is.
"nem hiszek a szegecsek gyártási hibájában annyira"
Hát ez nem hit kérdése, tény.
"ha éles jobbfordulat és hátramenetbe kapcsolás helyett egyenesen nekimegy orral, megúszható lett volna dolog néhány vízzáró rekesz sérülésével."
Egen, csak ehhez tudni kellett volna, hogy a rossz anyagszilárdságok miatt az oldala kinyílik, mint a tejesdoboz. A kapitány hitt az elsüllyeszthetetlenségben.
"30 liter tengervízben majdnem 1 kg! só van, (az Északi tengerekben kicsit kevesebb) ami felfőzve olyan mértékben csapódna ki, hogy rövid időn belül tonnaszám rakódna le a csöveken, szelepeken és erodálná szét a berendezés nagy részét."
Erózióig nem is nagyon jutna a dolog, a fűtött kazánfal lerakódásainak leválása előbb produkálna katasztrofális kazánrobbanást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!