Egy leengedett tetejű kabrióban ha zenét hallgatunk, mennyivel módosul amit hallunk, mintha zárt autóban tennénk ugyanezt?
Elvész egy csomó visszaverődés révén erősödő hangrész a zene spektrumából.
Elvész a kasztni, tetőrész rezonanciájának hangerősítő hatása, szintén csupán egyes frekvenciákra.
Istenigazából ekkor lesz meg a tiszta, valódi hang, ami a hangszóróból jött, mert az említett visszhangok, rezonanciák az eredeti hangot nem lineárisan erősítik, hanem torzítják.
Ezért nem egyszerű játék egy kocsihifi ideális hangolása, a "doboz" körülményeihez kell hangolni, a zárt légtér és rezonancia hatásait a gerjesztő frekvenciák erejének csökkentésével "linearizálni".
Ha kabrióban hallgatsz zenét, ezért hallod azt a zenét gyérebbnek, mert eltűnnek azok az összetevők, amiket a karosszéria addig erősített, amiket nem, azok meg a zárt térre hangolás miatt viszonylag erősebben szólnak.
Na ez álló helyzet volt.
Ha meg nyitott kocsiban gyorsan hajtasz, akkor a légörvények produkálnak annyi hallhatatlan infrahangot, ami a dobhártyádat már elnyomja és egy csomó hangot (főleg a magasakat) tompábban fogod hallani.
A hallható szélzajról nem is beszélve.
Ideális megoldás nincs. Marad a fejhallgató (ami a sofőrnek tilos).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!