Hány g gyorsulást bír ki az emberi test?
egy átlag ember kibírna egy 3 g-s gyorsulást?
Az űrhajósok mennyit bírnak ki?
Negatív g alatt lassulást értünk?
Igaz, hogy erre érzékenyebb a szervezet, nagyságrendekkel kisebb értéket bír ki?
Szégyellem, baromságot kérdeztem a lassulással kapcsolatban.
Blackout / redout - negatív G tolerancia egészen más.
Senki nem mondta meg neked az igazat,de én megteszem.
1977,Formula 1,Angol nagydíj,David Purley egészen pontosan 178 g-t bírt ki.(jelenlegi ismereteink szerint ez a legnagyobb gravitációs erő ,amit valaki túlélt)
"Negatív g alatt lassulást értünk?"
bár már régen volt, de lehet, hogy elolvasod...
nem.
a lassulás is gyorsulás, ebből a szempontból nincs jelentőége.
pozitív G-ről akkor beszélünk, ha az erő arra hat, amerre szokott, azaz lefelé (a lábad irányába), negatívról akkor, ha ezzel ellentétes, azaz felfelé (a fejed irányába)
azért nagyobb a pozitív tolerancia, mert olyankor a vér kifut a fejedből, az altestedbe, lábadba irányul. ekkor elsötétül minden (blackout) és elveszíted az eszméleted. ezen tud segíteni a G ruha, ami tulajdonképpen azt csinálja, hogy rászorul a lábadra, altestedre és visszanyomja a vért a fejedbe.
a negítívval az a baj, hogy a fejedbe áramlik vér. egyrészt nem lehet visszanyomni, másrészt az agyi erek baromi sérülékenyek, pillanatok alatt agyvérzést kapsz. ez a redout, amikor a a fejedbe áramló vértől vörösben kezdesz látni mindet. ha túléled...
Ez függ a terhelés irányától, időtartamától.
5g huzamos ideig már ájuláshoz vezet
9-10g amit képzett pilóták, speciális ruhában még kezelni tudnak, de csak másodpercekig
20 g függőleges terhelés lehet a vadászpilótáknál katapultáláskor, de ez már károsíthatja a gerincet
50 g (pl. ütközéskor) már egészségkárododást, főleg agykárosodást okoz
100 g körüli ütközés már halálos lehet
170-200 g volt a legnagyobb mért terhelés, amit autóversenyző túlélt a becsapódás után
Egy kis okosság a hullámvasutak előírásairól szabályairól amit normál emberek kibírnak :)
"A hullámvasutakon általában 4-6 G az elfogadott mérték pozitív gyorsulási hatás (amikor a nyomás az ülésbe présel), és 1,5-2 G a negatív gyorsulási hatás (amikor a nyomás kivet az ülésből) esetén. Az oldalirányú gyorsulás mértékét általában minimális mértéken tartják, a nyak tűrőképessége miatt 1,8 G határ alatt."
wiki hullámvasút
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!