Egy régebbi autó alternátoron egy mügyantás feszültségszabályozó van. Ez elég megbizható? Ilyent jelenleg használnak még, vagy már másokat használnak? Milyeneket?
Igy néz ki
Még az lenne a kérdésem,hogy a képen látható fesz szabályozónak a bal oldalán a zöld meg a sárga kábel mire szolgál?Sejtésem szerint egyik az akku - polusával van összekötve, a másik pedig a + pólusával.Itt jön be az előgerjesztéshez szükséges áram.Igaz?A sárgánál van egy L betű, a zöldnél meg egy D+ ,ez mire utal?
A következő elgondolás jó? A képen látható kék kábelen az egyen irányított áram belejön a fesz szabályozóba,ez már nagyobb feszültségű,mint a az akkuból jövő 12,6 volt,(igy létrejön az öngerjesztés )Ennek következtében a sárga kábelen már nem jöhet áram,hanem csak a kék kábelen,amit a fesz szabályozó nem enged 14 volt fölé menni,ennek következtében a piros kábelen kijövő áram is max ennyi lehet, ami majd megy tovább az akksi fele azt tölteni.Lehet hogy tul bonyolultan fogalmaztam,de próbálom megérteni az én régi szedett vedett alternátoraim alapján a müködési elvüket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!