Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Tud egy dizel motor benzinnel...

Tud egy dizel motor benzinnel üzemelni?

Figyelt kérdés

A kérdés azért van mert mindenhol azt olvastam hogy nem de viszont elvileg a T72-es (harckocsi) el megy benzinnel.

https://www.youtube.com/watch?v=FXXtJf0bgLw

Hogyan csinálják? Olyan nagy a motor sűritése hogy begyújtja a benzint vagy vannak/lehet betenni gyertyákat benzin üzem esetére?



2017. febr. 2. 17:28
 1/10 anonim ***** válasza:
26%
Fuu de fiatal volt itt a Magyarósi Csaba
2017. febr. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 holnaptegnapja ***** válasza:
51%

Tisztelt kérdező.


Ha elrontod a benzint, akkor a válasz: igen.

Pl. olajjal.

--------------


Ha a miértre is kíváncsi vagy, a benzin és a diesel motorok működési alapelvének ismerete nem hátrány.


Ha ezeket ismered, - a kettő közti különbség letisztul, és a kérdésedre magad fogod tudni a választ.

2017. febr. 2. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Tudom hogyan működik a benzin és diesel motor.Az elrontáson a keverést érted?
2017. febr. 2. 18:14
 4/10 holnaptegnapja ***** válasza:
Az elrontáson pl. azt.
2017. febr. 2. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Utánanéztem ennek a T72 motornak de mindenhol azt irták hogy több üzemű és petrol azaz benzint irtak nem pedig petrol-oil azaz benzin olaj keveréket.
2017. febr. 2. 18:17
 6/10 EagleHUN ***** válasza:
79%

Nah itt a videóban azért van egy csavar a dologban.

A tankokat háborús körülményekre építik és készítik fel.

Így el tud menni benzinnel, mert amikor benzinnel töltik meg akkor ÁTKAPCSOLJÁK az adagolót benzin üzemmódra! Vagy alkoholra, vagy kerozinra...stb.

ami persze Dízel és Valami keveréket jelent és nem tiszta Valamit hanem Dízeles valamit!


Tehát az ilyen járművekben annyi adagoló van amennyi üzemanyag félére fel van készítve.


Tudok még ilyet. A MÁV-nál régebben többet használt "kisszergej" és "nagyszergej" (bazinagy kék téglatest a kinézete) dízel elektromos orosz gyártású teher vontató mozdonyokban is van ilyen kapcsoló pakurára és olajos szénporra is! Megint csak a "háborús üzemmód" végett.

Oroszok föhj...


A sima gépjárművekben nincsenek plusz adagolók beépítve.

Sőt a fejlett nagynyomású injektoros adagolóknál (TDI) már kis mennyiségű benzin belekeverése is leöli a járművet. Utána át kell mosni. Nem olcsó mulatság így szétcseszni egy drága dízelt.


A Régebben használt dízel típusok még toleráltak kis mennyiségű belekevert benzint.

Az ilyenek mint a régebbi munkagépek MTZ félék stb még többet is.

Megfelelő mennyiségben belekeverve növelheti a teljesítményt is egy darabig.


Demivel a benzin az összenyomástól hamarabb szenved el öngyulladást minél több kerül a dízelbe annál kopógósabban jár. Aztán ha már túl sok akkor meg olyan hamar berobban hogy vissza akarja lökni a hengert átfordulás előtt.

Vagyis a meghajtás hatásfoka először kicsit nő aztán romlik, majd meg is szűnik minél dúsabb benne a benzin.


Jó hír hogy a régebbi járművekhez ha akarsz és értesz is hozzá elvileg lehet építeni olyan adagolót amivel nagyobb arányú benzin bekeveréssel is elmegy (Tisztán benzinnel soha semmikor, már csak a kenés illetve annak így fellépő hiánya miatt sem!).

A TDI-knél ez az "átépítés" totál felejtős.

2017. febr. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
53%

Autószerelőm azt mondta, azért nem, mert a benzin nagyon "száraz" a dízelolajhoz képest. Nem kap elég kenést a motor belseje, így tönkremehet, és bizonyos keverési arány felett törvényszerűen és rövid úton tönkre is megy.


Kemény teleken, amikor -20 fok alatt volt a hajnali hőmérséklet, akkor a régi szívódízelekbe tankoltak benzint is (nagyjából 2 litert 40 liter dízelolajhoz), hogy a dízelolaj dermedési pontját lejjebb vigyék, ez még nem volt számottevően káros a szívódízel gépjárművekre, viszont ettől a dermedési pont kb. -30 közelébe került (kábé eddig nem lett "kásás" az üzemanyag). A turbódízeleknél ez már nem ajánlott, bár nem mondható, hogy egyértelműen jelentősen káros lenne a motorjukra nézve (vagy-vagy, de ajánlás szerint inkább nem érdemes vele kísérletezni, és érdemes a jobb minőségű dízelolajat tankolni a kúton).

2017. febr. 3. 03:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha úgy van kitalálva akkor tud. A katonai célú dízelmotoroknál más szempontok a fontosak, így máshogy is épülnek.

A T72-es motorjának jóval alacsonyabb a sűrítési aránya, mint a mai modern közúti dízelmotoroknak, az előd B2nél pl csak 14-15:1 volt ( az utcai dízelmotoroknál ez 17-20:1, a szívó benzineknél 10-12:1 ). Ez lehetővé teszi, hogy az üzemanyag adagolás megváltoztatásával ( pl befecskendezési nyomás szabályzás) üzemelhet alacsonyabb kompressziótűrésű üzemanyaggal is.

A T72 üzemeltethető gázolajjal, benzinnel és kerozinnal.


A dízelek sűrítési viszonya magasabb, ezért magasabb a kompressziós végnyomás az égéstérben, amiben a benzin magától begyullad, erre utalt a #2-es.


EagleHUN:

"A MÁV-nál régebben többet használt "kisszergej" és "nagyszergej" (bazinagy kék téglatest a kinézete) dízel elektromos orosz gyártású teher vontató mozdonyokban is van ilyen kapcsoló pakurára és olajos szénporra is!"


A Mávnak nem volt kék dízelmozdonya :D

Az M62-es Kolomna 14D40 motorja egy univerzális motorcsalád része volt,készült belőle hajós változat is. Az urban legend szerint tengeralattjáróba is került, de én eddig még csak 37D és 2D42 típusú tengeralattjárókba szerelt dízelekről hallottam (az orosz wikin az összes tengeralattjáró osztályuknál le van írva a motor, egyikhez sem írtak 14D40-et).


"Sőt a fejlett nagynyomású injektoros adagolóknál (TDI) már kis mennyiségű benzin belekeverése is leöli a járművet. Utána át kell mosni. Nem olcsó mulatság így szétcseszni egy drága dízelt. "


A legmodernebb CR dízeleknél is megengedett benzin hozzákeverése az üzemanyaghoz, ha nem áll rendelkezésre dermedéspont csökkentésére kerozin vagy petróleum, még a VW csoport dízeleinél is.


"Autószerelőm azt mondta, azért nem, mert a benzin nagyon "száraz" a dízelolajhoz képest. Nem kap elég kenést a motor belseje, így tönkremehet, és bizonyos keverési arány felett törvényszerűen és rövid úton tönkre is megy. "


Ez a kenés dolog ez hülyeség. Az üzemanyag a motoron belül nem ken semmit. Az adagolónál szokták kenésre használni a gázolajat, de korábban már leírták, hogy még jóval az előtt bekopog a motor, mielőtt az adagoló a benzinben nem megfelelő kenés miatt leállna.

A korai öngyulladás miatti égés előtt fog mechanikai sérülést okozni, vagy kifújja a hengerfejtömítést vagy extrém esetben elhajtja a hajtórudat.

2017. febr. 3. 04:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 EagleHUN ***** válasza:

"A Mávnak nem volt kék dízelmozdonya :D "


Igazad van tényleg piros! :)

És valóban az M62 -re és társaira gondoltam.

Szönyű 16 -hengeres cirkálómotorral megy a kicsi, 2db 16 mengeressel a "nagy".

6000-amperes generátor...félig kihasználva.

Szörnyen gazdaságtalan jószágok.

2017. febr. 5. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Nálunk csak egy féle M62 volt/van rendszerben, mindegyik egy motoros volt. Tőlünk keletre vannak többszekciós M62-es ( 2M62, 3M62 ) de azokban is gépenként csak egy motor van. Két 16 hengeres dízelmotor be sem fér a géptérbe.

Nem kevered valamivel? :)

2017. febr. 5. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!