Ha egy vadászrepülő meghibásodik vagy lelövik, egyszerűen lehet katapultálni és ejtőernyővel földet érni. Egy utasszállítón nem lehetne megoldani az ejtőernyőzést baj esetén?
Nem vagyok szakértő, de a következő ötleteim vannak:
-Nagyon ritkák a balesetek.(sokkal biztonságosabb mint az autó)
-Nagyban rontaná a kényelmet.(olyan lenne mint buszon/vonaton biztonsági öv)
-A katapultülésnek egy robbanó anyag adja meg a kezdő lökés és 400 bomba egy gépen nem életszerü gondolat.
-Ha az összes ütas egyszerre katapultál akkor nagy
valószinüséggel összeütköznek/összeakadnak.
Most ennyi jutott eszembe.
Egy képzett pilóta, hosszas tanulás után 80% eséllyel tud katapultálni. Ehhez 1 db. beépített ülés kell.
Utasszállítóba mennyit raknál?
Annyit érdemes csak, ahány képzett személyzet van, plusz még néhány. Nagyon megdrágítaná a repülést így is!
Aki viszont nem ugorhat, az mit csináljon? És, ha ennek ellenére elfoglalja a helyet?
Amúgy az első gépekben még volt - a pilótáknak.
Aztán ők túl gyakran ugrottak úgy, hogy még lett volna lehetőségük épen levinni a gépet, és persze ezzel halálra ítélték az utasokat is.
Amúgy közepes nagyságú gépekhez létezik ejtőernyő is, ami a gépet teszi le. Ezt sem használják, ez is nagyon drága lenne.
Katapult ülésnél egyáltalán nem mindegy hogy ülsz hogy tartod a végtagjaidat katapultálás sorrán stb.
Azt az apróságot sem érdemes elfelejteni hogy katapultálás során 10 20 G is érheti az embert.
Minden előző hosszászólás igaz és hozzájárul az okhoz. Én csupán egy plusz lényeges pontot teszek hozzá:
Egy katapultülés teljes felszereltségével legalább annyit nyom, mint maga a pilóta.
Ha minden utas kapna egyet, a repülőt helyből a mai szállítandó tömeg duplájára kellene építeni, vagy az utasszámot fele alá csökkenteni. Elképzelhető, hogy ez mit tenne a légiközlekedés gazdaságosságával és a repülőjegyek árával, amikor a légitársaságok most is azzal küzdenek, hogy a gazdaságosság érdekében minél több széket tapossanak egy gépbe.
Egy, a teljes utasteret biztonsággal földre juttató ernyőrendszer beépítése is esélyesebb.
Régen felmerült, hogy a pilóták kapjanak, de simán erkölcsi okokból nem kaphatnak, ha az utasoknak sincs.
Az sem elhanyagolandó, hogy a több fős személyzettel rendelkező gépeknél mindig van katapultálási sorrend, ami automatikusan megy végbe a folyamat elindításakor. Egy két üléses vadászgépben például a kabintető robbantása után mindig a hátsó ülés kerül először kilövésre, fordított esetben az első ülés gáz/lángsugara égési sérülést okozna a hátul ülőnél.
Na most képzeld el ugyanezt a szitut egy olyan gép esetében ahol 6 sor ülés van. Nem nagyon lehet megoldani :D
Ha 0,5sec késleltetéssel lövöd ki az üléseket egy 200 üléses gép kiürítése több, mint másfél perc. 350 utasnál ~ 3 perc. Ha egy A380-as alsó szintjén utazol, akkor meg rábaxcsiztál :D
A 3-4 fős személyzettel rendelkező katonai gépeknél is problémát jelent ez a feladat megoldása, ha jól emlékszem a B1-en például az egész fülke kerül kilövésre, mint mentőkabin.
Szerintem simán egyszerűbb lenne megoldani, hogy több szekcióra osszák a törzskeretet és mindegyik szekció kapna egy saját ernyőt. Csak akkor X méterenként perforálni kellene a gépet, hogy ott törjön... :D
A másik dolog az ejtőernyős egyenkénti kiugrálásnál, hogy a jól képzett katonai ejtőernyősöknek is beletelne 3-4 percbe, mire egy utasgépből libasorban 2 ajtón kiugrálnak, képzeld el ezt 3-80 éves pánikba esett, főrészt tériszonyos utassal.
Egy tucat sem jutna ki a kétszázból, mire a gép 10 km magasból földbe áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!