Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Ha egy vadászrepülő meghibásod...

Ha egy vadászrepülő meghibásodik vagy lelövik, egyszerűen lehet katapultálni és ejtőernyővel földet érni. Egy utasszállítón nem lehetne megoldani az ejtőernyőzést baj esetén?

Figyelt kérdés
Milyen okok miatt nem megoldható, (gondolom van rá magyarázat, mert egy ejtőernyő nem annyira drága, hogy emiatt ne lehetne felszerelni)? Ha már nincs más választás, jobb akár törött lábbal is földet érni mint szétkenődni a földön.

2015. nov. 25. 21:00
 1/10 pethy997 ***** válasza:
100%

Nem vagyok szakértő, de a következő ötleteim vannak:

-Nagyon ritkák a balesetek.(sokkal biztonságosabb mint az autó)

-Nagyban rontaná a kényelmet.(olyan lenne mint buszon/vonaton biztonsági öv)

-A katapultülésnek egy robbanó anyag adja meg a kezdő lökés és 400 bomba egy gépen nem életszerü gondolat.

-Ha az összes ütas egyszerre katapultál akkor nagy

valószinüséggel összeütköznek/összeakadnak.

Most ennyi jutott eszembe.

2015. nov. 25. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Egy képzett pilóta, hosszas tanulás után 80% eséllyel tud katapultálni. Ehhez 1 db. beépített ülés kell.

Utasszállítóba mennyit raknál?

Annyit érdemes csak, ahány képzett személyzet van, plusz még néhány. Nagyon megdrágítaná a repülést így is!


Aki viszont nem ugorhat, az mit csináljon? És, ha ennek ellenére elfoglalja a helyet?


Amúgy az első gépekben még volt - a pilótáknak.

Aztán ők túl gyakran ugrottak úgy, hogy még lett volna lehetőségük épen levinni a gépet, és persze ezzel halálra ítélték az utasokat is.


Amúgy közepes nagyságú gépekhez létezik ejtőernyő is, ami a gépet teszi le. Ezt sem használják, ez is nagyon drága lenne.

2015. nov. 25. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Gugu Gabor ***** válasza:
100%

Katapult ülésnél egyáltalán nem mindegy hogy ülsz hogy tartod a végtagjaidat katapultálás sorrán stb.

Azt az apróságot sem érdemes elfelejteni hogy katapultálás során 10 20 G is érheti az embert.

2015. nov. 25. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyetértek az előttem szólókkal, annyit fűznék még hozzá, hogy a katapultülés kilövése sem megoldott egy utasszállító gép esetén. Vadászgép esetén ez nem probléma, mert egyszerűen lerobbantják a kabintetőt. Illetve a katapultüléseket nem használhatja bármekkora súlyú ember. Például a Martin-Baker Mk10-et (amilyen a Gripenekben is van) csak 69-112kg közötti súlyú emberre tervezték.
2015. nov. 25. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 Wadmalac ***** válasza:
100%

Minden előző hosszászólás igaz és hozzájárul az okhoz. Én csupán egy plusz lényeges pontot teszek hozzá:

Egy katapultülés teljes felszereltségével legalább annyit nyom, mint maga a pilóta.

Ha minden utas kapna egyet, a repülőt helyből a mai szállítandó tömeg duplájára kellene építeni, vagy az utasszámot fele alá csökkenteni. Elképzelhető, hogy ez mit tenne a légiközlekedés gazdaságosságával és a repülőjegyek árával, amikor a légitársaságok most is azzal küzdenek, hogy a gazdaságosság érdekében minél több széket tapossanak egy gépbe.

Egy, a teljes utasteret biztonsággal földre juttató ernyőrendszer beépítése is esélyesebb.

Régen felmerült, hogy a pilóták kapjanak, de simán erkölcsi okokból nem kaphatnak, ha az utasoknak sincs.

2015. nov. 26. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Az sem elhanyagolandó, hogy a több fős személyzettel rendelkező gépeknél mindig van katapultálási sorrend, ami automatikusan megy végbe a folyamat elindításakor. Egy két üléses vadászgépben például a kabintető robbantása után mindig a hátsó ülés kerül először kilövésre, fordított esetben az első ülés gáz/lángsugara égési sérülést okozna a hátul ülőnél.


Na most képzeld el ugyanezt a szitut egy olyan gép esetében ahol 6 sor ülés van. Nem nagyon lehet megoldani :D


Ha 0,5sec késleltetéssel lövöd ki az üléseket egy 200 üléses gép kiürítése több, mint másfél perc. 350 utasnál ~ 3 perc. Ha egy A380-as alsó szintjén utazol, akkor meg rábaxcsiztál :D


A 3-4 fős személyzettel rendelkező katonai gépeknél is problémát jelent ez a feladat megoldása, ha jól emlékszem a B1-en például az egész fülke kerül kilövésre, mint mentőkabin.


Szerintem simán egyszerűbb lenne megoldani, hogy több szekcióra osszák a törzskeretet és mindegyik szekció kapna egy saját ernyőt. Csak akkor X méterenként perforálni kellene a gépet, hogy ott törjön... :D

2015. nov. 27. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
A kérdező vagyok, köszönöm a hasznos válaszokat. Én nem is annyira katapultálásra gondoltam az utasszállítónál, inkább ejtőernyős kiugrásra. Ez sem lenne kivitelezhető? Mi az akadálya, pl. a túl nagy magasság, sebesség, túl rövid idő a kiugráshoz, mikor már bizonyos, hogy nem lehet landolni, esetleg valami más?
2015. nov. 27. 07:16
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Utazómagasságon a megfelelő nyomás és oxigén hiánya elég nagy problémát okozna egy kiugrásnál. A kiugrás is időigényes, ahhoz is kell valami képzettség...
2015. nov. 27. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Ilyen sebességnél nem lehet katapult nélkül kiugrani, mert a szél leborotválja azt az alkatrészedet, amit kidugsz a repülőből, ill. széttöri gépet, ha kinyitod az ajtót.
2015. nov. 27. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Wadmalac ***** válasza:
100%

A másik dolog az ejtőernyős egyenkénti kiugrálásnál, hogy a jól képzett katonai ejtőernyősöknek is beletelne 3-4 percbe, mire egy utasgépből libasorban 2 ajtón kiugrálnak, képzeld el ezt 3-80 éves pánikba esett, főrészt tériszonyos utassal.

Egy tucat sem jutna ki a kétszázból, mire a gép 10 km magasból földbe áll.

2015. nov. 27. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!