Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogyan kell megoldani ezt a...

Hogyan kell megoldani ezt a feladatot?

Figyelt kérdés
[link]

2015. szept. 13. 00:13
 1/9 anonim ***** válasza:

Az általános iskolában tanultak alapján a szám felírható egy összegként:


100+10*a+b=c*(10*a+b), vagyis


100+10*a+b=10*a*c+b*c


Vonjuk ki mindkét oldalból 10*a és b tagokat:


100=10*a*c+b*c-10*a-b


Majd emeljünk ki 10*a-t és b-t:


100=10*a*(c-1)+b*(c-1)


Ebből látjuk, hogy c-1 is kiemelhető:


100=(c-1)*(10*a+b)


Ezzel azt látjuk, hogy a 100-at felírtuk két egész szám szorzataként. Már csak azt kell kisakkozni, hogy a betűk milyen értékűek lehetnek.


A feladat számjegyekről beszél, tehát a;b;c értéke 0-9-ig terjedő egész számok lehetnek. Mivel c egyjegyű szám, ezért c-1 is egyjegyű szám lesz. Nézzük meg, hogy 100-nak milyen egyjegyű osztói vannak: 1;2;4;5, ezek lehetnek c-1 értékei.


1) c-1=1, tehát c=2. Ha ez így van, akkor


100=10*a+b, most azt kell megnézni, hogy ez milyen a;b-re lesz igaz. A jobb láthatóság kedvéért vonjunk ki b-t:


100-b=10*a


A jobb oldalon 10-zel osztható szám van, így az egyenlőség miatt a bal oldalon is annak kell lennie. 10-zel akkor osztható egy szám, hogyha 0-ra végződik. A 100 0-ra végződik, ebből kivonva egy egyjegyű számot csak akkor kapunk 10-zel osztható számot, hogyha az a szám a 0, tehát b=0, ekkor a=10, ami nem lehet, mivel a értéke egyjegyű szám.


2) c-1=2, vagyis c=3, így


50=10*a+b, vagyis 50-b=10*a. A fentiek miatt b=0 és a=5. Nézzük, hogy ez megoldásra vezet-e minket:


(150)=3*(50), és ez igaz, tehát jó megoldás.


3) c-1=4, így c=5, ami miatt


25=10*a+b, vagy máshogyan 25-b=10*a, erre b=5 és a=2-t kapjuk. Ellenőrzés:


(125)=5*(25), ez is igaz,


4) c-1=5, tehát c=6, erre


20=10*a+b <-> 20-b=10*a, ebben az esetben b=0 és a=2, tehát:


(120)=6*(20), ez is helyes megoldás.


Tehát 3 a;b;c számhármast tudunk adni, hogy az egyenlőség igaz legyen:


(a;b;c)=(5;0;3),(2;5;5),(2;0;6)

2015. szept. 13. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

az értékük szerint:


az ab kétjegyű számot most tartsuk egyben, ez legyen x:


100+x=c*x


100=(c-1)*x


100-at nem lehet túl sokféleképpen szorzatra bontani, sőt c egyjegyű szám ugyebár:


100=2*50=4*25=5*20


azaz c=3 és x=50

vagy c=5 és x=25

vagy c=6 és x=20


ellenőrizve:


3*50=150

5*25=125

6*20=120

2015. szept. 13. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
47%
hű, te 1-es, kicsit túltoltad a dolgot!
2015. szept. 13. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Miért is?
2015. szept. 13. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Csak a terjedelmet és az eszköztárat, ha nézem...

Hasonlítsd össze a következővel.

Részedről csöppet el lett bonyolítva.

Amúgy jó a megoldásod, de nem való egy általános iskolásnak.

2015. szept. 13. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! Nem vagyok általános iskolás amúgy, a középiskolában kaptam a feladatot, méghozzá fakultáción. Egyelőre nem néztem meg a megoldásokat, amiket kifejtettetek, én is hozzálátok megoldani, és a ti megoldásaitok alapján ellenőrzöm majd le. Nagyon szépen köszönöm még egyszer!
2015. szept. 13. 01:21
 7/9 anonim ***** válasza:
Bocsi az offért, de mit jelen az a vonal ott a számok felett?
2015. szept. 13. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Azt jelenti, hogy az egy szám. Például, ha leírom, hogy 153, erről tudjuk, hogy százötvenhárom. Ha azt írjuk, hogy abc, ez gyakorlatilag több mindent jelenthet (például a*b*c), ezért a felülvonás jelöli azt, hogy abc egy háromjegyű szám (több tag esetén értelemszerűen többjegyű számról van szó).
2015. szept. 13. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem biztos, hogy egy véleményen vagyunk; elvégre csak olyan eszközöket használtam, amiket már tanulniuk kell általános iskolában (összeg felírása, kiemelés, szorzótényezők vizsgálata, oszthatóság), míg azt nem nagyon tanulják (pláne meg sem nagyon értik), hogy két ismeretlen összevonunk egy ismeretlenné, de ha értenék is, biztos nem jutna eszükbe (nekem se jutott eszembe, és már régen nem vagyok általános iskolás). A terjedelemben igazat adok, tényleg hosszabb az enyém (de azt is tegyük hozzá, hogy nem túl sokkal).
2015. szept. 13. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!