Elektromos áramnál mi a különbség az áram töltése, és a feszültsége között? Melyiknek kell nagynak lennie, hogy halálos legyen?
Hallottam, hogy van olyan áram, amelyik nagyon erős, nagyon fényes, akár villámlás méretű, mégsem öl embert, max megégeti az illetőt. De olyat is hallottam, hogy egyetlen egy kis szikra, egy láthatatlan kis valami, és képes végezni egy emberrel.
Először is kérdésem az, hogy melyik a felelős érte? A töltés vagy a feszültség? Esetleg valami más? Illetve mi is a töltés és a feszültség között a különbség? Miért van az, hogy az egyik halálos az emberre (meg gondolom más élőlényre is), de a másik nem? És hogyan lehet az elektromosságnak egyszerre töltése is, meg feszültsége is? És ha mindkettő van neki egyszerre, akkor mitől függ, hogy mondjuk hatalmas a feszültség, de a töltés kicsi, vagy éppen fordítva? Hogyan lehet nagy feszültségű, de kicsit töltésű, és kicsi feszültségű, de nagy töltésű áramot előállítani? Mi az előállítási módszereikben a különbség?
Illetve még azt is megkérdem, hogy talán a töltés és a feszültség nagysága, esetleg egymáshoz viszonyított aránya befolyásolja az áram színét? Mert láttam már fehér, világoskék, élénkebb kék, halványpirosas, élénkpiros, és narancssárga villámot is (mondjuk valamiért citromsárgát, lilát, meg zöldet még nem láttam, talán van neki oka?), és ugyancsak ugyanilyen színekben láttam a tévében is elektromos kisüléseket. Márpedig azokat kb ugyanolyan távolságból vették fel, ugyanabban a kis szobában, tehát itt most a levegőben lévő páratartalom és légréteg nem befolyásolhatta a színüket, mint mondjuk esetleg a távoli villámok esetében.
"Kirchoff hurok és Kirchoff csomóponti törvénye. "
ez mondjuk pont egyetemi anyag...
#10, ez a kérdés komoly. Tudod hány egyetemista tudná ezt? Kb. a 0,0001%-kuk.
Amúgy meg mi általános iskolában nem tanultunk ilyeneket. Hogy miért nem? Mert a tanárok nem voltak képesek tanítani, közben végig a rendszert szidták meg a kormányt, pedig kb. semmi köze nem volt a tanításukhoz. Egyszerűen csak szarok voltak.
Olyanok voltak a matektanárok, hogy a többség nem vállalta be a középiskolai korrepetálást, mert már elfelejtették a középiskolai matekot.
Nem jártam villanyszerelő OKJ-ra, egyetemen fizika I.-ben találkoztunk kirchoffal.
Oldassunk Maxwell egyenleteket általános iskolásokkal... sőt felvételi legyen az általánosba, hiszen ezek olyan magától értetődő dolgok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!