Zeger gyűrűvel szoktak fogaskerekeket is tengelyen rögzíteni, vagy kizárólag csapágyakat?
Fogkaskerékhajtómű (fix áttételű) egymással kapcsolódó fogaskerekéről van szó.
Kösz a válaszokat!
Ha van tengelyirányú terhelés is a gyűrű irányába, - pl. ívelt fogazás, rázkódás, ferde helyzetű üzemeltetés, stb, - akkor semmi esetre sem.
Különben miért ne?
Reteszes rögzítést szoktak használni. Belemarnak a tengelybe és a fogaskerék belső hengerpalástjába is egy-egy hornyot, és a kettőbe együtt beleütnek egy "csapot".
Ezt nézd át:
"Ha van tengelyirányú terhelés is a gyűrű irányába, - pl. ívelt fogazás, rázkódás, ferde helyzetű üzemeltetés, stb, - akkor semmi esetre sem."
Ennek ellenére ferde fogazású kerekeket fog zeger gyűrű a motortengelyen sok SEW hajtóműben.
Ráadásul nagy dinamikájú szervóhajtásnál, ami mindkét irányban forog tetszőlegesen.
A kerekek a tengely közepén vannak , a tengelyvállak a csapágyakat fogják. Az hiszem marad az egyik oldalról zeger gyűrű , másik odlaról meg hernyócsavar rögzítés , tekintve,hogy péntekre kész kell legyen és elég feszített a tempó , a hernyócsavar meg már meg van rajzolva. Egyébként reális veszély az,hogy egy 240 és egy 480 min^-1 fordulatszámú és kb. 300 és 600 Nm csavarónyomatékú kapcsolatban 10.000 h alatt , annyira kilazul a csavar,hogy esetleg belesik a házba? Azért 10.000 h , mert ennyire méreteztem a csapágyat..
Az egyik válaszolónak pedig: tudom,hogy retesszel van meggátolva a kerekek elfordulása a tengelyen , itt a kérdésem a kereket tengelyirányú elmozdulása ellni megoldásra vonatkozott
Ha nem sorozatgyártásról van szó, akkor úgy megpróbálhatod a két zégergyűrűs megoldást, hogy szoros illesztéssel méretezed.
Ék mindenképpen kell, az világos és ha csak a fogak vannak edzve, akkor hegesztőpisztollyal felmelegítve teheted a helyére a fogaskereket. Elég barkács megoldás, de ha két, három századdal kisebb a fogaskerék, mint a tengely, az sokat fog és attól még nem feszül szét a fogaskerék.
Hát, nem tudom, nekem ez a Seeger megoldás akkor sem tetszik. A Seeger-gyűrű csak pozíció-biztosító, azt axiálisan terhelni "nem illik". Egy akármilyen tengelytárcsát meg két oldalról Seeger-gyűrűvel támasztani szerelésileg nem túl jó dolog. Nem szokás ilyet, na. Inkább látnék a tengelyen kialakított menetet és csapágyanyát egyik oldalról(minimum felhajtható alátéttel biztosítva lecsavarodás ellen), a másik oldalról meg tengelyvállat.
Nézd meg ennek az utolsó pár lapját:
Az, hogy tengelyvállak vannak a csapágyaknál, miért lenne akadály? Lépcsős tengelyátmérővel annyi vállat teszel, amennyi nem szégyellsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!