Hogyan és miért tud egy repülő a hátán is repülni?
A szárnyak végén lévő lapokkal lehet a profilt módosítani.
Ha nem így lenne, akkor leszállni sem tudnának a gépek :D
Aztán az sem elhanyagolható, hogy a nagy sebesség miatt a repülő lendülete megmarad. A csűrőlapokkal egy kicsit ellensúlyozható az ereszkedés, mert a szárnyprofilok különbözők, tényleg van olyan, amely háton fekve nem felfelé, hanem lefelé tereli a gépet, de ez sem zuhanna le azonnal, bár kétségtelen, hogy műrepülést nem ilyennel szoktak végezni.
Az eldobott kő sem zuhan le azonnal, ha megfordul...
Nézd meg, milyen szög alatt repülnek fejjel lefelé. A gép orra a normál repüléshez képest nagyon felfelé áll. A teljesen áttekert kormány- és csűrőlapokkal is sokkal kisebb felhajtóerő van, mint hason repülésnél. Ezt a repülő állásszögével kompenzálják.
Egyébként:
http://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__alkalmazott-tudoma..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!