Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért a belső a szekunder...

Miért a belső a szekunder tekercs a gépkocsi gyújtótrafónál és a Tesla trafónál?

Figyelt kérdés

Egy gépkocsi gyújtótrafó:


[link]


És egy Tesla trafó:


[link]


Mi történne ha a külső tekercs lenne a sokmenetű szekunder?


2014. júl. 30. 10:50
 1/7 anonim ***** válasza:
22%
mert mi a szar ez a tesla trafó?
2014. júl. 30. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Azt, hogy a Tesla-transzformátor magas frekvenciájánál van-e jelentősége, azt nem tudom, de a kocsi gyújtótrafónál biztos, hogy fizikai hatás és ezzel hatásfok, teljesítmény szempontjából nincs jelentősége.

Gyújtótrafóból te most megnéztél egyet, ahol belül van a szekunder, de ugyanúgy van külső szekunder tekercses is. Én évekig dolgoztam a Diamond Electricnél, ott háromfajta gyújtótrafó volt gyártásban, mindhárom külső szekunder tekerccsel.

Itt szerintem a gazdaságos kialakítás a szempont a primer-szekunder helyénél. Adott konstrukciójú tekercset melyik kialakítással lehet olcsóbban gyártani.

2014. júl. 30. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Itt egy külső szekunderes elvi rajz:

[link]

2014. júl. 30. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Bocsánat, most utólag rájöttem ,volt belső szekunderes tekercstípus is gyártásban, a Smart Forfour tekercse olyan volt.

Lehet még egy szempont, amiért kívülre praktikus rakni a primert: az melegszik jobban, és ha kívül van, jobb lehet a hőleadás.

2014. júl. 30. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Ez Suzuki Swift/Ignis/WagonR+ trafó, ez belső primeres:

[link]

Ez Smart Forfour, külső primeres:

[link]

2014. júl. 30. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Wadmalac ***** válasza:
81%

Kicsit elmerültem a Tesla-féle trafóban is, úgy látom, csupán a konstrukciós megvalósítás egyszerűbb volta indikálja a külső primer tekercset. A primer menetszám akár sokezerszeresen alacsonyabb a szekundernél, ha ezt a szekunderen belül tekered fel, olyan kevés menetszámmal, akkor a "menetemelkedés" meredek szöge már talán rontja a teljesítményt.

Meg ahogy nézem, az igazi nagy teljesítményű trafóknál a nagy amper miatt a primer tekercs nem vastag huzal, hanem réz cső, benne vízhűtéssel. Azt is egyszerűbb megoldani, ha kívül van.

2014. júl. 30. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2014. júl. 30. 13:58

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!