Repülőbalesetek megelőzésére működne az, hogy amikor a gép már majdnem lezuhan akkor a gép oldalából kipattanna két hatalmas fakar és az fékezné az esést?
Nem. Az utcai gyaloglás közben 4-5 km/h sebességgel esel 1-1,5 m magasságból 50-100 kg-os testtel, ezt az erőt szükséges tompítani, és még ez sem mindig sikerül jól. Gondold el, ha a sebesség 200-400 km/h, a magasság 10-300 méter és a tömeg pedig 20-100 tonna körüli. A fából készült karok úgy fröccsennének szét szilánkokra a becsapódás energiájától, mintha robbanóanyagot helyeznél el a belsejükben.
De nem csak fából, hanem semmiféle anyagból készült karok sem lennének képesek ekkora mozgási energiát elnyelni, "közömbösíteni". Ami pedig igen, azt a repülő nem bírná felemelni, magával vinni.
Repülőnek ejtőernyő való, de még az is csak kisebb utasszállító gépeknél működik.
Egész kicsire meg azért nem kell, mert abból normál ernyővel is ki lehet ugrani.
" sokkal jobb megoldás lenne a repülőgépet felkötni egy nagyon erős drótkötéllel."
Hova?
Egy másik, le nem zuhanó repülőgépre.
A poénkodást félretéve, a repülőbalesetek megelőzésére több emberi gondosság, jobb monitoring rendszer, és még néhány szervezési, műszaki dolog megoldása kell. De minden esetet így sem lehet kivédeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!