Repülőbalesetek megelőzésére működne az, hogy amikor a gép már majdnem lezuhan akkor a gép oldalából kipattanna két hatalmas fakar és az fékezné az esést?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem. Az utcai gyaloglás közben 4-5 km/h sebességgel esel 1-1,5 m magasságból 50-100 kg-os testtel, ezt az erőt szükséges tompítani, és még ez sem mindig sikerül jól. Gondold el, ha a sebesség 200-400 km/h, a magasság 10-300 méter és a tömeg pedig 20-100 tonna körüli. A fából készült karok úgy fröccsennének szét szilánkokra a becsapódás energiájától, mintha robbanóanyagot helyeznél el a belsejükben.
De nem csak fából, hanem semmiféle anyagból készült karok sem lennének képesek ekkora mozgási energiát elnyelni, "közömbösíteni". Ami pedig igen, azt a repülő nem bírná felemelni, magával vinni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Repülőnek ejtőernyő való, de még az is csak kisebb utasszállító gépeknél működik.
Egész kicsire meg azért nem kell, mert abból normál ernyővel is ki lehet ugrani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
" sokkal jobb megoldás lenne a repülőgépet felkötni egy nagyon erős drótkötéllel."
Hova?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy másik, le nem zuhanó repülőgépre.
A poénkodást félretéve, a repülőbalesetek megelőzésére több emberi gondosság, jobb monitoring rendszer, és még néhány szervezési, műszaki dolog megoldása kell. De minden esetet így sem lehet kivédeni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!