Lehet olyan megoldást készíteni hogy egy electromos
kerékpár akkumulátorát az első kerékbe épített
agydinamo menet közben töltse?
Figyelt kérdés
lehet ostoba a kérdés de arra gondoltam így hosszabb utakra is tudnámm használni
2013. febr. 16. 13:53
1/8 A kérdező kommentje:
vagy ha ez nem lehetséges akkor mondjuk egy a bicajhoz erősitett pottakut töltene fel az agydinamo,igy ha az üzemben lévő kimerül azt kicserélném és betenném tölteni?
bizonyára ostoba gondolat de aki ért hozzá elmagyarázhatná miért az.
2013. febr. 16. 14:01
2/8 2xSü válasza:
Azért nem jó, mert ha x egységgel töltöd, ahhoz x egységnél több többletenergiát kell befektetni úgy általában. A dinamó, a töltés, úgy az egész rendszer hatásfoka elég kicsi lenne. Ha mondjuk lejtőn lefele gurulnál sokat, akkor esetleg lenne értelme, de összességében annyit érnél el ezzel a töltési mechanizmussal, hogy míg a pótaksi mondjuk 10 percre elegendő töltést kap, addig az aktív aksi 20 perccel előbb lemerülne, mint ha nem lenne ez a töltési mechanizmus. Tehát nemhogy nyernél vele plusz energiát, hanem kimondottan egy energiafogyasztót tennél bele a rendszerbe.
2013. febr. 16. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Röviden az energia megmaradás törvénye miatt. Hosszabban: a generátor, amikor tölti az aksit terhelve van, a terhelt generátor tengelyét pedig nehéz forgatni. Tehát okés tölti az aksid, de mivel emiatt nehezebben halad a bicikli több energiát emészt fel a haladás, magyarán ha 100%-os hatásfokkal számolunk, akkor ugyan ott vagy ahonnan indultál. De viszont van olyan helyzet, amikor az energiát feleslegesen elpazarlod, ilyen a fékezés, dombon legurulás stb. ilyenkor már nem jelent hátrányt a generátor üzemeltetése, hiszen amúgy is lassítani akarunk.
2013. febr. 16. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Akkor, hogy lehet az, hogy az autókba vízbontót építenek, és a keletkező hidrogént használva kevesebbet fogyaszt az autó?
1-1.5 litert írt valaki.
2013. febr. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 2xSü válasza:
Az autó nagyobb súlya miatt a fékezésből fakadó energiát jobban lehet hasznosítani. Továbbá az elektromos motor és a benzinmotor egészen más hatásfokkal működik különböző viszonyok között. Városban araszolgatva a benzinmotor elég veszteséges, viszont mondjuk főúton, autópályán, országúton hatékonyabb. Egy jól megtervezett rendszer tud váltani a két megoldás között aszerint, hogy hogyan használod az autót. Meg az 1-1.5 liter fogyasztás kb. a rekord kategória, ahhoz további technikai „trükkök” kellenek. Pl. lehet, hogy annak az autónak nincs csomagtartója, nem biztonságos éles használatra… Amint felszerelnénk a hétköznapi életben szükséges dolgokkal (erősített karosszéria, rádió, ablaktörlő), akkor mindjárt nem 1-1.5 liter fogyasztana, hanem mondjuk 3-4 litert.
2013. febr. 16. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
2xSü ?
Te már tanúltál szovegértést az iskolában, vagy még a régebbi tantev szerint ment az oktatás?
2013. febr. 16. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 Wadmalac válasza:
Egy módon érnél valamit az agydinamóval.
Szereld be, tegyél rá egy feszültségszabályozót, hogy az akku töltéséhez kellő feszültséget tudjon csak leadni, még jobb, ha bekötsz rá egy méretes (min. 2 Farad) kondit is és most jön a lényeg:
Szerelj kapcsolót a fékkarba, hogy csak akkor működjön a dinamó, amikor fékezel. Így a fékezésnél visszatermelsz energiát az akkuba, egyéb helyzetekben meg nem fogja vissza a bringát a dinamó. Plusz előny: a dinamó működése közben fékrásegítőként növeli a fékerőt, mivel ezeknek a villanybicikliknek elég fosch féke szokott lenni, még jól is jön.
Probléma: 12 voltos agydinamót nem kapsz, ezek jó esetben 6 V-ot adnak. Valószínűleg kell az áramkörbe egy feszültség-sokszorozó is a feszszabályzó elé.
2013. febr. 20. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 Wadmalac válasza:
#4:
A vízbontó által termelt hidrogén a belsőégésű motor égési folyamatát javítja, tehát az általa előállított plusz energia nem csak a hidrogén égéséből származik, hanem az üzemanyagból is hoz ki plusz energiát, maga a hidrogén égése a nyert plusz energiának kis hányada. Ha ez nem lenne és csak a hidrogén-oxigén újraegyesülésének enegiáját szolgáltatná, ugyanúgy nem érne semmit mint a dinamó alapötleted.
A hibrid autók, a metrószerelvény és a KERS rendszer stb. is a fékezésből nyer vissza energiát, te is csak azt tudod használni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!