Mit határoz meg teljesítmény szempontjából egy szélkerék a lapátjainak száma?
A kérdés butának tűnik, de egy képlettel értelmet nyer:
P = 0,5 * ls * A * v3
ahol:
P - a szél teljesítménye (W)
ls - a levegő sűrűsége (általában 1,22-vel számolhatunk )
A - r2* Pi, tehát a kerék felülete, a lapátok által súrolt terület mérete
v - a szél sebessége (m/s)
Innen látszik, hogy nem a lapátok felületével, hanem a lapátok által súrolt felületre vonatkozik, de ez a képlet az összes szélkerékre igaz, legyen 3 vagy 30 lapátja.
(Tehát mintha nem lenne a szerepe a lapátok számának a teljesítmény meghatározásában, holott egyértelműen van)
A kérdés: Mit határoz meg teljesítmény szempontjából a lapátok száma, és mért nem azok felületével kell számolni?
Dióhéjban, minnél több a lapát, annál nagyobb a teljesítménye, csakhogy ezáltal a megforgatásához szükséges erő is nő. Tehát adott szélsebességnél nem biztos, hogy jobban jársz több lapáttal.
Önmagában a felület azért nem jó naked, mert a lapátoknak speciális alakja van, nyiláván valóan egy sima fémlap nem adja ugyanazt a hatást, mint egy propellerlapát, mégha ugyanakkora a felülete, akkor se.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!