Hogy hogy a nagy kontener szallito hajok a viz felet tudnak maradni hisz iszonyu terheket szallit?
Mikor a hajót megrakják névleges terhelésig, akkor a berakodott teher hatására jobban merül a vízbe, és a hajótest egyre több vizet fog kiszorítani - emiatt a hajótestre felhajtóerő hat. Pontosan akkora, mint a hajó és a teher együttes súlya.
Ha kiszámítod, hogy egy konténerszállító hajó (pl. az Emma Maerks) mérete: kb 400 m hosszú, 56 m széles, és a maximális merülése 15 m. Ha ezeket összeszorzod, azt kapod, hogy a teljes vízkiszorítása 400*56*15 = 336000 tonna - ekkora felhajtóerő hat rá teljes terhelésnél.
A hajó 170974 GT kapacitású (ami csalóka, hiszen a bruttóregisztertonna NEM súlyt, hanem térfogatot jelöl), ez azt jelenti, hogy kb 171000*2,8 = 478800 m3 terhet lehet berakodni - ez azért látványnak sem utolsó, hiszen rengeteg konténert jelent.
Csak arra kell vigyázni, hogy a hajó és a teher együttes súlya ne haladja meg a teljes vízkiszorítást. :-D
Pedro
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!