Légcsavaros repülőgépnél normális az, ha szinte állandóan korrigálni kell, mert soha nincs egyensúlyban a két szárnyprofil?
Ennek nincs köze a légcsavaros meghajtáshoz, legfeljebb annyiban, hogy alacsonyabban képesek csak repülni ca. 7500m, és itt még nem annyira nyugodt a levegő.
Ugyanezen a magasságon a sugárhajtásúnak is állandóan korrigálni kéne, de van annyi "esze", hogy más okoknál is fogva feljebb jár.
Ha a két szárnyprofil eltérése miatt van az állandó korrigációkényszer, akkor nem.
Igazából a szárnyak beállításait is lehet kismértékben változtatni, de annak inkább a gyári specifikációnak kell megfelelnie. Állandóan szükséges kismértékű korrigációra pedig vannak megoldások, ha megnézel egy Cessna oldalkormányt, akkor a meghajlított fémlap rajta ilyen célt szolgál.
(Látom hogy az alkalmazott tudományokban van a kérdés, igazából én gyakorlati oldalról ismerem valamennyire, nem aerodinamikával foglalkozom)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!