Hogyan kell százalékot visszafelé számolni?
Ennyire nem megy az általános iskolás matek?
Könyörgöm, hamár tudod, hogy a 20% az a 0,2-es szorzó (nyilván máshol meg más), akkor mi a probléma?
Például 400 * 0,2 = 80
Ha az eredményre kérdeznek rá, azaz mennyi a 400-nak a 20%-a, akkor:
400 * 0,2 = X
Ha tudod az eredetit meg az eredményt (vagyis az a kérdés, hogy 400-nak hány %-a a 80?):
400 * X = 80 >>>> Na hogy kapod meg az X-et?
Ha tudod a százalékot és az eredményt, azaz minek a 20%-a lesz 80?
X * 0,2 = 80 >>>> Na hogy kapod meg az X-et?
Szerintem így csináltam, és nem jött ki, aminek kellett volna.
Azért köszi.
Nem voltam sosem jó matekos, nem értettem, ráadásul nagyon régen tanultam.
Nem feladat volt, hanem egy összegről akartam megtudni, hogy mennyi az áfa nélküli értéke.
Most már nem emlékszem a pontos számokra, de mondjuk 223,4 Ft, és 18 % áfa volt rajta.
Értem. Amikor valamit egy adott, mondjuk 20 százalékkal növelsz, akkor nem 0,2-vel kell szorozni, hanem 1,2-vel. Úgy is mondhatjuk, hogy előbb megszorzod 0,2-vel, majd hozzáadod az eredeti értékhez. Ha például a 400-at 20%-kal növeled, akkor mindkét módszerrel ugyanazt az eredményt kapod:
400 * 1,2 = 480
VAGY:
400 * 0,2 = 80; 400 + 80 = 480.
Ha viszont egyszerűen akarsz visszaszámolni, akkor az első módszert érdemes venni, és azt alkalmazni osztásnál. Tehát ha tudjuk, hogy a 480 egy 20%-kal növelt érték, akkor:
X * 1,20 = 480; X = 480 / 1,20.
A te konkrét példádra:
223 / 1,18 = 189
Végre hogy elmondtad ötödjére . Én sem értettem de a pökhendi válaszodból nem is lehetett rájönni .
Képzeld nem mindenki matematikus hogy rájöjjön 1,akármennyivel kell osztani visszafelé. ÉN is órákik bszkódtam vele mert csak simán 0,27 el osztottam visszafelé aminek semmi értelme nem lett .
Bocs, de egy százalékhoz nem kell matematikusnak lenni, én se vagyok. Ennek annyira alapnak kéne lennie, mint hogy ki volt József Attila. Nehogy már én legyek a szemét, amiért az alapokat nem tudod. Persze könnyebb úgy neked, hogy a hiányosságaidra ráfogod, hogy azok igazából már a magas tudomány részei (így máris nem látszik, hogy mekkora hiányosságok), vagy hogy a tanár a hibás vagy a rendszer vagy akármi.
Az meg, hogy egy óráig osztogatsz 0,27-tel, megint szép teljesítmény. Gondoltad, hogy ha 5 perc után még mindig annyi, akkor érdemes további 55 percet rááldozni, és megváltozik az eredmény? Persze ha úgy állsz hozzá, hogy egy szorzás-osztás az már valami varázslat, és csak bottal mered megpiszkálni, akkor ez lesz. De ezért nehogy már én legyek a hibás.
Beképzelt az lehet, hogy vagyok, de tévedésben nem élek. A százalékszámítás (előre, hátra, minden irányban) általános iskolás, egészen pontosan hatodikos anyag. A szorzás és az osztás nevű alapműveletek kellenek hozzá, semmi több. Nem kell hozzá matematikai területen dolgozni (és nem is dolgozom matematikai területen). El vagy tévedve barátom, nem én vagyok a túl okos, te vagy a túl ostoba – mármint ha mindenképp relativizálni akarunk.
Sajnos az utca embere irreleváns ott ahol élek, mert ez nem Magyarország. Meg hát azért is irreleváns, mert attól, hogy mindenki más is ostoba, te még az maradsz. Nehogy már azzal mentegesd magad, hogy legalább nem lógsz ki a tömegből.
Amúgy magyartanár sem vagyok, mégis tudom, hogy a „meg tudja mondani” az így, három szóban írandó, és hogy néha érdemes egy-egy vesszőt elpötyögtetni a tagmondatok között. Ja, tudom, ez neked így megfelel, végül is biztos 1000 emberből max 1 tudná, szóval neked elég, ha csak ennyire futja…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!