Mikor könnyeb meghajtani egy fogaskereket,ha több vagy kevesebb rajt a fokok száma?
#10
"nem feltételezhető, hogy a kérdező bárminemű átalakítást kellő szakszerűséggel képes eszközölni egy motorizált közlekedési eszközön. Mechanikából a legelemibb ismeretei is hiányoznak ehhez."
Igazad lehet. Ellenben nincs kizárva, hogy nem ő akarja megtervezni és legyártani a szóban forgó lánckereket, csak megvenné a boltban a mérnökök által az adott tipushoz tervezett, és szakemberek által legyártott eszközt, amit majd az apukája beépít.
"Ez közlekedésbiztonsági kérdés is egyben, és ha az adott motorkerékpár vizsgaköteles, akkor már elvileg át sem kell hogy engedjék azon."
Ez meg teljesen irreleváns a kérdés szempontjából, ahogy például az is, hogy van-e jogosítványa a kérdezőnek.
#11 - akkor kérjen tanácsot attól, aki a szerelés rá lesz bízva!
Különben meg valószínű, hogy nem az áttétellel van a probléma, hanem karbantartás kell a motornak (eltömődött karburátor, légszűrőbetét, szétkopott henger, stb.) - vagy egyszerűen csak izgága pubiként sokat vár el egy gyárilag gyenge géptől - hisz neki kissé gyorsabb kell mint a konkurens pitebaxóknak, hogy a hétvégén leelőzhesse őket a lakótelepi versenyen.
Te még - úgy tűnik - sosem láttál Simsont vagy hasonlót. Fogalmad nincs, mire képes egy eggyel nagyobb lánckerék.
Ami megint csak nem lenne baj, ha nem jönnél ide okoskodni egy olyan témában, amihez lövésed nincs...
#10 ezt nagyon szépen leírtad de nem így van. Semmi gondom nem lenne a szétszedéssel és azösszerakással se, a simosonra pedig nem kell más mint biztosítás és jogosítvány
#12 A karbantartással nincsen gond, figyelek rá. Nem izgága pubiként akarok racsézni és nem is kell gyorsabb mint a konkurens pitebaszóknak van, sőt még csak nem is akarok vele leelőzni senkit a lakótelepi versenyen, főleg falusi ként
30 év körüli ként itt vered a nyálad és lenézed a másikat alpári módon miközben nincsen fogalmad semmiről, hogy én mit akarok vele csinálni. Megint csak azt tudom mondani, hogy ha én is normális kommentelek stb... Akkor más is tudjon, szerintem ez nem nagy elvárás de ahogy látom sokaknak nehezére esik tisztelettel beszélni a másikkal
Kérdező - sértődés ne essék - de a feltett kérdésed olyan jellegű, mely a témát illetően 0 belátásra enged következtetni.
Kisebb vagy nagyobb áttétel kell? - ezt mi honnan tudjuk látatlanban?
Semmilyen releváns információt nem közöltél az üzemi tapasztalatokról! Csak te érzheted, hogy a gép hogy viselkedik a segged alatt az általad bejárt terepen.
Nem tudjuk, hogy sovány vagy dagadt vagy e. Nem tudjuk, hogy rendszeresen jársz nagy lejtőkön vagy sem. Fogalmunk sincs arról, hogy a motorodnál a legnagyobb sebességnél a túlpörgés vagy a fulladás a probléma!
Viszont tény, hogy aki mindezzel már tisztában van, az már alsótagozatos mechanikai ismeretekkel is tudja a korrekció irányát, és felsőtagozatossal a mértékét is képes megbecsülni. A gépjárműszereléshez már szakközép kell. Tehát itt fordítva áll a tudás piramisa - ami így bizony nagyon instabil!
Konzekvencia:
Mielőtt a nagyérdemű kérdező tiszteletlennek nyilvánítja ki a kapott válaszokat, előbb inkább szálljon magába és visszaolvasva bírálja el, hogy milyen sületlen kérdést sikerült ide kiírnia!
Ha az "első fogaskerék" kisebb, akkor a motor könnyebben hajtja, jobban "húz", de jobban pörög is, tehát a végsebesség kisebb lesz.
A ha nagyobb, akkor nehezebb dolga van a motornak, lassabban gyorsul, de kevésbé pörög, kicsit magasabb lehet a végsebesség talán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!