Miért nem egyenlíti ki egymást a vonzás és taszitás az elektormos motornál? És miért egy irányba forog?
Itt a kép.
Ez ugye forogatna másik irányba is ugyan ezzel a szerkezettel.
Ha pedig mindkettő tökéletes pozícióban áll, akkor a vonzás taszitás kiegyenlíti egymást.
Ahhoz hogyan működjön nem 2 részből kellene állnia a motornak, hanem 3 részből? Mármint mint egy háromszög, ahol lehet változtatni hogy melyik töltés hol helyezkedik el. Így lehet forgás irányt állítani, attól függően melyik részén milyen töltés van. És ha pont középen van, ahol kiegyenlíti egymást, akkor szintén el lehet indítani.
Én látom ezt rosszul?
Itt a 11-12. oldalon le van írva a legegyszerűbb egyenáramú motor működése:
Azért a valódi elektromos motorok kissé összetettebb szerkezetűek.
Például legkevesebb 3 szegmenssel bírnak a rotoron, vagy a kis vezérléstechnikai szinkronmotoroknál egy kilincsmű határozza meg az elindulás irányát!
2 igen, erre gondoltam én is.
Ez a koncepció amit googlen küldtem nem életképes önmagában.
1 köszi
Kérdező - életképes, csak holtponton képtelen megindulni.
Amúgy nekem volt ilyen primitív motorom kiskoromban, mellyel sokat játszottam. A nagyapám csinálta hobbiból, de mikor már teljesen szétégett a kommutátora, akkor szétberheltem a rotorját. Sajna utána már nem raktam össze, de a részben bontott készülék még ma is megvan a padláson!
"Ez a koncepció amit googlen küldtem nem életképes önmagában."
Eletkepes az, csak lokni kell rajta egyet. Utana mar akarmeddig megy problema nelkul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!