Miért nem gyártják a küllőket szerszámacélból?
EGY kullo tenyleg vekony lenne. Ezert is van beloluk sok, raadasul nem is akarhogyan egymason keresztulfuzve. Az elso kereken azert nem kell akkora merevseg mert a suly nagy resze nem oda esik, hatra pedig azert, hogy hajtaskor minimalis rugalmassaga azert legyen a kereknek, kulonben az elso kemenyebb pedalnyomasnal elpattanna egy vagy akar tobb is.
A szerszamacel szerszamokhoz valo.
"Egy küllő " túl általános megnevezés egy műszaki számára. Nem mindegy, hogy játék-babakocsira, vagy versenybringára lesz. Szerszámacélok is több százas csapat, különféle tulajdonságokkal.
A hétköznapi bicikliküllők sima szénacélból készülnek kb. 800 - 1100 N/mm^2 szilárdságra nemesítve.
Ha a megrendelő kimondja a varázsigét:
- Kerül amibe kerül.
Akkor nincs akadálya ötvözött szerkezeti anyagból készíteni küllőt. Pl. 42CrMo4, 51CrV4 stb. Még néhány műanyagalakító-szerszámacél is szóba jöhet egy próba széria erejéig Böhler M300, vagy hasonló. ( Nem forgácsoló szerszámacél! )
A gyakorlatban volt már példa, hogy szerszámacélt használtak szerkezeti acélnak, és fordítva is.
- - - - - - - - - - - - -
#2 Válaszadó! Talán nem acélból van a küllő?
Pontatlanul fogalmaztál. Én nagyjából sejtem mire gondoltál, de az kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!