Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Milyen lenne egy autók nélküli...

Milyen lenne egy autók nélküli világ?

Figyelt kérdés
2023. ápr. 21. 20:18
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
38%

Kiegészítés:

"De teljesen felesleges is erre elpazarolni az anyagot és energiát, hiszen a magánhasználatú autók idejük nagy részét a parkolókban töltik."


Látszik, hogy az életedben nem tartottál fenn egy gépkocsit! Egy mai szériaautó úgy van megtervezve, hogy 150000 kilométer futás után totálkáros legyen, ha nem babusgatod. Iparszerű kihasználásra ezek a gépek teljesen alkalmatlanok. Magánhasználatra talán kibírnak 15 évet.


A csili-vili újkocsi az első súlyos szervizkárokat már elszenvedi a kötelező "garanciális" szervizeknél. Megkapod bele a protekciós debilgyerektől a no-name ferkóolajat, és a motor totálkáros lesz. Vagy próbáld meg csak betartani a gyári ajánlás szerint a 30000 kilométerenkénti olajcsere-ciklusokat!


A mai 16 szelepes, beégő csapágyas turbófeltöltős gépkocsikban olyan "innovatív" szarkezeti megoldásokkal találkozhatunk, mint a poliamid vezéműlánc-feszítő - spiáter hidraulika-hengerekkel megküldve.


Az elektronika egy rakás - csak a gyártónak szállított - felhajthatatlan dokumentációjú integrált áramkört tartalmaz, melyekben kiolvashatatlan szoftver fut! Egy bitecske megpattan a ROM-ban, és kéthavi keresetednek annyi a márkaszervizben!


De semmi baj, mert lesznek megosztott autók. Akinek nem tetszenek az összehúgyozott városi buszmegállók meg a tömegközlekedés varázslatos élménye, az ugyanezt élvezheti egy Toi-Toi bódé higiéniájától is elmaradó megosztott kisautóban is, melyet az automatika egy szellemvasúti járgány sebességével vezet végig egy nagyvároson.


Ez lenne a "szép új világ"? - esetleg sötétzöldek felfogása szerint!

2023. ápr. 22. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 Hintalow ***** válasza:
67%
Elèg jól menedzselhető lenne, legalább is a nagyvárosokban mindenkèppen. Èn is tökèletesen megvagyok nèlküle, pedig van jogsim. Ès hát nem is nèzek ki úgy a harmincas èveim közepère, mint több, mindenhová autóval járó ismerősöm, akik kb úgy nèznek ki, mint akik mindjárt megszülnek egy kifejlett tinèdzsert 😁
2023. ápr. 22. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
79%

#11 (ma 09:19) Valószínűleg nem üzemeltettél még ezek szerint mai autókat. A Superbtől 340e-nél, előtte a két Vectratól 250e km után váltam meg (gyári előírás olajcsere 50e km-enként).

De abban teljesen igazad van, hogy a mai autók nem ipari használatra vannak tervezve, hiszen a piac nem is ezt preferálja, akkor meg mi a fenéért csinálnák ilyenre? Az átlag autósnak 10-15 évig elgurulnak a jelenlegi autók, utána már annyira elavultnak számítanak, hogy muszáj kukázni, ezért tudnak a mai autók annyi kilométert amennyit.

A megosztott autók higiéniáját pedig mi magunk tudjuk kialakítani. Mennyibe kerül úgy megírni a hozzá tartozó appokat, hogy aki vét a közösségi szabályok ellen, annak egyre magasabb költségű legyen a használata? Garantáltan mindenki vigyázna a tisztaságára.

2023. ápr. 22. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
74%

Van ehhez a témához egy szép magyar mondás:


"Közös lónak túros a háta!"

2023. ápr. 22. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 TappancsMancs ***** válasza:
87%

Az autó megosztásos megoldásokat azért talán nem hasonlítanám a Toi-Toi vécékhez, sőt még a BKK közlekedést sem. Az igaz, hogy nem csilli villi tisztán tartott, és a szervizelés sem az igazi, de közel sem valami wc-hez hasonlítanak. Talán kifogtál pár igénytelen esetet, de azért attól elég távolvannak a buszok és metrók, hogy vécékre hasonlítanának.


A megosztott autók pedig más kategória, mint a magán autók. A buszok is lényegesen strapabíróbbak, mint egy személyautó és a megosztós autókat is gyárthatják olyan igények szerint. Sőt a tömegközlekedés nagyságrendekkel olcsóbb mint az autózás, és már mindkettőre vannak adatok, tehát simán összehasonlíthatóak. Persze az autózás lényegesen kényelmesebb több szempontból is, például a vihető csomag mennyiség, stb. Itt van lent egy számítás úgy tényleg valami átlagosan számolva az autó és BKK közlekedés összehasonlítására, és sokkal drágább az autózás.


Az autós közlekedés teljes költsége havi: 93 000 Ft. Ebben már minden benne is van a különféle költségek sorával és még az autó ára is. (számítás lent)


Ezt összevetve a BKK bérlet árával, ami 10 000 Ft havonta bármennyi közlekedésre, az azt mutatja, hogy a közösségi közlekedés toronymagasan olcsóbb tud lenni. A közösségi autózás meg még bevezető árakon van, még próbálgatják, de biztosan lesz még olcsóbb, mint a jelenlegi. És amennyire tudom már most is a közösségi autózás ára a BKK és a saját autó között van valahol havonta.


----------------------------------------

AUTÓ ÉVES KÖLTSÉGEI:


Kötelező biztosítás: 40 000 Ft

Casco évente: 40000 Ft

Gépjárműadó: 18 000 Ft

Műszaki vizsga: 20 000 Ft

Olaj és szűrőcsere: 30 000 Ft

Nyári gumi garnitúra: 20 000 Ft

Téli gumi garnitúra: 20 000 Ft

Akkumulátor: 5000 Ft

Ablakmosó, izzó, stb: 5000 Ft

Szerviz: 40 000 Ft

Parkolási díj: 10 000 Ft

Autómosás (havi egy mosással 2000 Ft x 12) 24 000 Ft

Autópálya díj: 20 000 Ft

Benzin: 500 000 Ft

------------------------------------------

Évente Összesen: 792 000 Ft

Havonta Összesen: 66 000 Ft


Még nincs benne a közlekedésben az autó ára, és az sincs ingyen és konkrétan el is használódik és végül kuka. Mondjuk új és kibír 15 évet mire kukázható. Új átlagos autó ára mondjuk: 5 000 000 Ft. Az autó elhasználódását 15 évre számítva az évi 333 333 Ft, ami havi 27 000 Ft.

Vagyis egy új 5 millió Ft-os autó önmagában is havi 27 000 Ft utazási költséget jelent mint autó befektetési költség.


Tehát az autóval való közlekedés mindent beleszámolva:

autó havi ára: 27 000 Ft

egyéb összes költség havi: 66 000 Ft

------------------------------------------------------------------------

Az autós közlekedés teljes költsége havi: 93 000 Ft.

2023. ápr. 22. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
68%

Az egy dolog, hogy te tudsz autó nélkül is járni.

De az a sok dolog, amit szállítanak? Az már nem megy a saját lábán.

2023. ápr. 22. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 TappancsMancs ***** válasza:
88%
Igen mint 16-os írja. Az áruszállítás teljesen át kellene alakuljon és a termelés is elvileg visszaesne a szállításhoz igazodva.
2023. ápr. 22. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
100%

Egy Budapesti fiatal el sem tudja képzelni, hogy egy vidéken bizonyos napszakokban csak óránként jön busz (nem negyedóránként), este tíz óra és hajnali négy között meg egy se. Ez nagyon sz@ar egy késő hazautazásnál a heti ingázóknak (régebben sokat szenvedtem ettől). És még nem egy félreeső településről beszélünk, hanem olyanról, amelyen egy fontosabb járási főút megy keresztül.


Amint váratlanul hivatalos ügyeket kell intézned egy járási városban, lakást felújítasz vagy hasonlók, gyakorlatilag létezni se tudsz autó nélkül.


Vidéken már nem léteznek műszaki kisboltok, és on-line nem érdemes az azonnal kellő piti kis dolgokat megrendelni (ráadásul elégtelen specifikációval és/vagy látatlanban), mert a csomagolás és postaköltség a járási városba felautózás költségével összevethető. Ráadásul aki szegény, az jobban teszi ha rendszeresen városi hipermarketekben vásárol be, az pedig tipikusan egy autós életforma, és az árkülönbözet bőven fedezi az autózás költségét.


Már ezek a városi elektro-roller projektek is agyamentek. Eszelősen magas a bérleti díjuk (akárcsak a bérelhető kerékpároknak), teljesen alkalmatlanok az útviszonyokhoz (ezért veszélyes velük az autók mellett járni, a járdán meg tilos), bevásárláshoz teljesen alkalmatlanok. Ja, sisakot meg tele aksis okostelefont hurcolj magaddal. Gyakorlatilag csak az alkalmi turistáknak éri meg kihasználni ezeket (ha csomagoltak sisakot :-), mert egy helyi lakos inkább beszerez egy sajátot - ha még kifogástalan állapotban vannak az ízületei meg az egyensúlyérzéke ezekhez a sz@rokhoz.


A rendszeres taxizás az átlagember számára megfizethetetlenül drága, ezért nem is nagyon van hagyománya a posztkommunista országokban az ilyesminek. Egy-két váratlan, de fontos utazás, és az autó éves fenntartási díja már megtérült!

2023. ápr. 23. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
61%
Szerintem belátható időn belül olcsó elektromos önvezető autok fogják megoldani a közlekedést. Kiváltják a tömegközlekedést, taxit, és személygépjárművek nagyrészét. Ezeket valószinűleg az adott város fogja üzemeltetni. Százával fognak majd jönni menni, várakozni, bárhol bármikor fél percen belül lehet majd fogni egyet, vagy bárhová oda hívni ahol vagyunk.
2023. ápr. 23. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
73%
#19 - lehet hogy igazad lesz, de én nem fogom igénybe venni ezeket a kerekeken guruló éttermi hulladék tározó feelingű konténereket. A jelenlegi tömegközlekedési eszközökön legalább a nagy többség szégyenli a taknyát a székkárpitba törölni más emberek társaságában!
2023. ápr. 23. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!