A légiakadály-jelző gömbök a távvezetékeken honnan nyerik a kivilágításukhoz az energiát?
Köszönöm, így már világos!
(Gondolom, ez esetben kell bele egy stabilizátor is, hogy ne azon múljon a fényforrás terhelése, hogy mekkora áram folyik éppen a vezetékben.)
Bevallom, eddig nem néztem, az éjszakai piros fények a gömböcökből jönnek-e vagy az oszlopon vannak-e külön elhelyezve, de amit #2 írt, azzal 1000x 1szerűbb is magában a golyóban megoldani, mint külön trafó + vezeték + lámpa, a nagyfeszültség átütési védelméről nem is szólva.
Vagy direkt van olyan, hogy a vezetéken levők nem világítanak, a világítótesteket meg az oszlopon helyezik el?
Nem tudjátok egyébként, milyen fényforrással működtek régebben, mondjuk a 70/80-as években? Vagy akkor is már voltak ennyire erős piros LED-ek? Esetleg indukciós lámpa (ez #2 tükrében még adná is magát)?
#4, köszönöm az információt!
Azt esetleg nem tudod-e, ezeknek a neoncsöveknek két elektródja volt-e, vagy az indukciós lámpa elve alapján végtelenített gyűrűk voltak-e.
Ha előbbi, akkor gondolom azért rendszeresen cserélni kellett őket. Ez hogyan történt? (Mostani ilyen javításokról néztem videókat, helikopterről végzik, így egyszerűbb és biztonságosabb a nagyfesz mellett, de nem lehet túl olcsó.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!