Ha egy gyári 1000W-os ebringára utólag teszek egy első szintén 1000W-ps agymotort is, saját vezérlővel, akkuval, a gázkar valamint a pedálszenzor jelét közösítem, akkor az úgy működhet bármiféle szinkronizáció nélkül?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szinkron nélkül nem egyforma fordulattal forogna az első és a hátsó kerék!
Mivel a hátsón van a több súly/tömeg azért az lassabb lesz (nagyobb a tapadás), az elsőt meg pörgeted.
Vagyis az első megcsúszik és elkopik a külső gumi hamar.
Ráadásul ha megcsúszik az első kerék az azt is jelenti hogy kormányozhatatlanná válik a jármű!
A szinkronizáció is nehézkes hisz hiába pont akkora teljesítményű a 2 villany motor (és a motor meghajtási lánca is akkutól kezdve) ha a súly nem egyformán terheli a két kereket akkor ez is kapufa. Mindkét kerékre valami nagyon pontos fordulatszám mérőt kellene rakni. A hátsó kerekeden maradna a szabályozott "gázkar" rendszer. Közösítés nem kell! Egyszerűen az első kerék szabályzása a hátsó fordulatszámából származzon. Azaz kövesse azt. Így talán megoldható.
De kormányzott kerékre én még így sem feltétlen raknék meghajtást.
Lehet egyszerűbb lenne mindent kicserélni dupla akkorára a hátsó keréken. 2kw -os motor hátra a hozzá tartozó szabályozó ellátó rendszer stb és dupla akkora akkupakk.
De valószínűleg így meg meghaladnád a limiteket!
Mert azt ugye tudod hogy törvény szabályozza mekkora teljesítményű lehet a villanyos járműved és maximum mennyivel mehet!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sőt mondok jobbat, valószínűleg pont a törvényi limitek miatt elektronikusan korlátozva van minimum a maximális sebessége, de lehet a teljesítménye is. Még ha 1kw -os is az a motor benne kétlem hogy engednék maximumra kihajtani.
Szóval lehet elegendő lenne megtalálnod és kiiktatnod azt amivel korlátozzák.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem véletlen, hogy nincsenek tele az utak összkerékhajtású motorkerékpárokkal.
Autónál első kereket hajtani, az nem olyan nagy gond, sőt.
De motornál?
Azt a kereket, ami nem csak hogy kormányzott, de az egyensúly-tartást is ennek a kormányzása adja?
A legkisebb plusz-mínusz nyomaték az első keréken kanyarban azonnali egyensúly-vesztést eredményez.
Ezt csak egy rendkívül bonyolult, egyensúlyi helyzetet, hátsó nyomatékot stb. figyelő elektronikus rendszerrel lehet megoldani.
Felejtős.
Házilag biztosan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A szinkronizáció is nehézkes"
Szerintem nem kell szinkronizálni a fordulatszámot, azt maga az út amin a kerekek gördülnek megteszik. A tengelyekre jutó nyomaték a kulcskérdés inkább.
Köszi szépen a válaszokat,a kérdés jelenleg abszolút elméleti,még csak a sima 1 motoros bringára gyűjtök. Shengmilo MX02 Aliról egyébként.
Tudom egyébként hogy 350W a max megengedett,viszont kétlem hogy megállítanak majd az NKH-sok a bringaúton és szigorított műszakira küldik a bringámat ahol dynopadon megmérik a teljesítményét :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én elég sokat vásárolok Aliexpressről, de ilyet nem mernék.
Esélyed sincs garanciális javításra, alkatrész-beszerzés, javítás is problémás lesz...
És ez tutira nem jön át csont nélkül a vámon, úgyhogy adjál hozzá az árhoz 30%-ot (27% áfa és 3% vám).
400-500 eFt körül itt is lehet venni hasonló e-bringát, garanciával.
Mivel van EU warhouse,ezért áfa és vám mentes.
Garanciális javítás amúgysem szempont,ha meg alkatrész kell,azt bármikor tudok hozzá utólag rendelni.
Egyébként hol tudok itthon 1000W-os fat tyre bringát venni?A kis 350W-os 10Ah-s vackok nem izgatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!