Ha egy gyári 1000W-os ebringára utólag teszek egy első szintén 1000W-ps agymotort is, saját vezérlővel, akkuval, a gázkar valamint a pedálszenzor jelét közösítem, akkor az úgy működhet bármiféle szinkronizáció nélkül?
Szinkron nélkül nem egyforma fordulattal forogna az első és a hátsó kerék!
Mivel a hátsón van a több súly/tömeg azért az lassabb lesz (nagyobb a tapadás), az elsőt meg pörgeted.
Vagyis az első megcsúszik és elkopik a külső gumi hamar.
Ráadásul ha megcsúszik az első kerék az azt is jelenti hogy kormányozhatatlanná válik a jármű!
A szinkronizáció is nehézkes hisz hiába pont akkora teljesítményű a 2 villany motor (és a motor meghajtási lánca is akkutól kezdve) ha a súly nem egyformán terheli a két kereket akkor ez is kapufa. Mindkét kerékre valami nagyon pontos fordulatszám mérőt kellene rakni. A hátsó kerekeden maradna a szabályozott "gázkar" rendszer. Közösítés nem kell! Egyszerűen az első kerék szabályzása a hátsó fordulatszámából származzon. Azaz kövesse azt. Így talán megoldható.
De kormányzott kerékre én még így sem feltétlen raknék meghajtást.
Lehet egyszerűbb lenne mindent kicserélni dupla akkorára a hátsó keréken. 2kw -os motor hátra a hozzá tartozó szabályozó ellátó rendszer stb és dupla akkora akkupakk.
De valószínűleg így meg meghaladnád a limiteket!
Mert azt ugye tudod hogy törvény szabályozza mekkora teljesítményű lehet a villanyos járműved és maximum mennyivel mehet!
Sőt mondok jobbat, valószínűleg pont a törvényi limitek miatt elektronikusan korlátozva van minimum a maximális sebessége, de lehet a teljesítménye is. Még ha 1kw -os is az a motor benne kétlem hogy engednék maximumra kihajtani.
Szóval lehet elegendő lenne megtalálnod és kiiktatnod azt amivel korlátozzák.
Nem véletlen, hogy nincsenek tele az utak összkerékhajtású motorkerékpárokkal.
Autónál első kereket hajtani, az nem olyan nagy gond, sőt.
De motornál?
Azt a kereket, ami nem csak hogy kormányzott, de az egyensúly-tartást is ennek a kormányzása adja?
A legkisebb plusz-mínusz nyomaték az első keréken kanyarban azonnali egyensúly-vesztést eredményez.
Ezt csak egy rendkívül bonyolult, egyensúlyi helyzetet, hátsó nyomatékot stb. figyelő elektronikus rendszerrel lehet megoldani.
Felejtős.
Házilag biztosan.
"A szinkronizáció is nehézkes"
Szerintem nem kell szinkronizálni a fordulatszámot, azt maga az út amin a kerekek gördülnek megteszik. A tengelyekre jutó nyomaték a kulcskérdés inkább.
Köszi szépen a válaszokat,a kérdés jelenleg abszolút elméleti,még csak a sima 1 motoros bringára gyűjtök. Shengmilo MX02 Aliról egyébként.
Tudom egyébként hogy 350W a max megengedett,viszont kétlem hogy megállítanak majd az NKH-sok a bringaúton és szigorított műszakira küldik a bringámat ahol dynopadon megmérik a teljesítményét :)
Én elég sokat vásárolok Aliexpressről, de ilyet nem mernék.
Esélyed sincs garanciális javításra, alkatrész-beszerzés, javítás is problémás lesz...
És ez tutira nem jön át csont nélkül a vámon, úgyhogy adjál hozzá az árhoz 30%-ot (27% áfa és 3% vám).
400-500 eFt körül itt is lehet venni hasonló e-bringát, garanciával.
Mivel van EU warhouse,ezért áfa és vám mentes.
Garanciális javítás amúgysem szempont,ha meg alkatrész kell,azt bármikor tudok hozzá utólag rendelni.
Egyébként hol tudok itthon 1000W-os fat tyre bringát venni?A kis 350W-os 10Ah-s vackok nem izgatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!