Villamosság: Egy 3 fázisú villanymotor bekötése?
Az egyik barátom ütközött egy problémába. Egy villamos szaki bekötött neki egy 3f motort 1 fázisra. Elmondása szerint van rajta egy üzemi kondenzátor és egy indító kondenzátor.
Üresen normál módon felpörög a motor, de terhelés alatt el sem indul.
Annyira nem konyítok a villanymotorokhoz, de szerintem itt valami nincs rendben.
Véleményetek?
"Annyira nem konyítok a villanymotorokhoz, de szerintem itt valami nincs rendben."
Teljesen jogos a kétely.
Még ha sikerül is meghajtani mindhárom fázisbemenetet kondikkal megfelelően fáziseltolt három "álfázissal", a kivehető teljesítmény töredéke lesz az eredeti 3F névlegesnek.
Közben meg az áramfelvétel az egekbe mehet.
Nekem van egy hegesztőgépem, ami eredetileg 3F volt, szakember kötötte át egy fázisúra, de természetesen a teljesítménye, hegesztőárama jócskán csökkent, miközben a hálózatot úgy húzza, mint Dugovits Titusz a törököt.
Motor esetén a bekötés módja, minden árammenet eltér, tehát csak marginálisan hasonló téma, de amiben azonos, hogy 3F fázisonként mondjuk 10 A-t nem fog kiváltani 1F 16 A.
Gyenge lesz.
"Üresen normál módon felpörög a motor"
Hiszen a forgó fázist megkapja, igazodik az 50 Hz-hez.
Csak ugyebár mikor nyomaték is kéne, már nem működik.
Hozzátenném, szerintem meglehetősen túzveszélyes is ez a próbálkozás.
De létezhet az, hogy indító és üzemi kondenzátor is kell a működéshez ?
Vagy a két kondi csak a fáziseltoláshoz kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!