Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Villamosság: Egy 3 fázisú...

Villamosság: Egy 3 fázisú villanymotor bekötése?

Figyelt kérdés

Az egyik barátom ütközött egy problémába. Egy villamos szaki bekötött neki egy 3f motort 1 fázisra. Elmondása szerint van rajta egy üzemi kondenzátor és egy indító kondenzátor.

Üresen normál módon felpörög a motor, de terhelés alatt el sem indul.

Annyira nem konyítok a villanymotorokhoz, de szerintem itt valami nincs rendben.

Véleményetek?



2020. febr. 28. 14:50
 1/5 Wadmalac ***** válasza:
100%

"Annyira nem konyítok a villanymotorokhoz, de szerintem itt valami nincs rendben."

Teljesen jogos a kétely.


Még ha sikerül is meghajtani mindhárom fázisbemenetet kondikkal megfelelően fáziseltolt három "álfázissal", a kivehető teljesítmény töredéke lesz az eredeti 3F névlegesnek.

Közben meg az áramfelvétel az egekbe mehet.


Nekem van egy hegesztőgépem, ami eredetileg 3F volt, szakember kötötte át egy fázisúra, de természetesen a teljesítménye, hegesztőárama jócskán csökkent, miközben a hálózatot úgy húzza, mint Dugovits Titusz a törököt.


Motor esetén a bekötés módja, minden árammenet eltér, tehát csak marginálisan hasonló téma, de amiben azonos, hogy 3F fázisonként mondjuk 10 A-t nem fog kiváltani 1F 16 A.


Gyenge lesz.


"Üresen normál módon felpörög a motor"


Hiszen a forgó fázist megkapja, igazodik az 50 Hz-hez.


Csak ugyebár mikor nyomaték is kéne, már nem működik.


Hozzátenném, szerintem meglehetősen túzveszélyes is ez a próbálkozás.

2020. febr. 28. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
55%
Hát úgy durván a fele teljesítmény vehető ki belőle a három fázisú állapothoz képest, de az indítónyomaték meg csak a negyede-harmada a 3f motorhoz képest.
2020. febr. 28. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

De létezhet az, hogy indító és üzemi kondenzátor is kell a működéshez ?

Vagy a két kondi csak a fáziseltoláshoz kell.

2020. febr. 28. 17:54
 4/5 anonim ***** válasza:
55%
Hát persze.
2020. febr. 28. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
De mondjuk kissé részletezve tehát az indító az nagyobb nyomatékot szolgáltat indításkor, de akkora áramfelvételt jelent, amitől huzamosabb ideig bekapcsolva tartva leégne a motor, az üzemi meg a "nem kondi" és az "indító kondi" közti kompromisszum, tehát attól is fickósabb a motor, de nem ég le. Szóval ezek nem a "kell a működéshez" kategória (indító kondit is lehet helyettesíteni, ha a motortengelyre tekerünk egy madzagot, és berántjuk), hanem a "vele jobb, mint nélküle" kategória.
2020. márc. 6. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!