Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Az első világháborús repülőgép...

Az első világháborús repülőgépek támadhattak esőben?

Figyelt kérdés
A 20. század elején még elég kiforratlan volt a repülés tudománya. Ha megnéztek egy korabeli gépet, láthatjátok rajta, hogy pl. a motort alig fedte valami, így a víz nem tudta tönkretenni?

2020. febr. 17. 21:52
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Az elején még a szárnyak vászonborításúak voltak, azokkal nem, később igen. Valami ilyesmit olvastam.
2020. febr. 17. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
A villámlás is gondokat okozott, mert időnként előfordul, ám a modern tervezéssel nincs probléma általában, Faraday kalitka elvén történik az elektromos kisülés szigetelése, az utasok legtöbbször észre sem veszik a villámcsapást, de régen ez nem így volt, a teljesen zárt fémburkolat óv csak meg a villámcsapástól.
2020. febr. 17. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Esőben még a második világháborúban sem szálltak fel a bombázók.
2020. febr. 18. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Wadmalac ***** válasza:
100%

Hát bizony anno időjárásfüggőbb sport volt a repülés.


A vászonos szárnyak még annyira nem lett volna gond, mert a lakkozott vászon bírja a gyűrődést.

A gyújtáson, generátoron, neadjisten dinamón kívül nem nagyon volt már akkor sem a motoroknak a víztől megálló eleme, azt a keveset le lehetett védeni. Szerintem egy 1995-ös Renault Megane előbb rohad le esőben motorháztető nélkül, mint mondjuk Bleriot gépe akkoriban.

Megkockáztatom, hogy azoknak a motoroknak kifejezetten jól esett egy kis porlasztott esővíz-hűtés.


Nem ezzel volt a baj.

Hanem azzal, hogy


1. a pilóták xart sem láttak. Egy egy motorosszemüveg a repüléshez biztonságosan szükséges látáshoz esőben, 100 km/h körül, felett nagyon kevés. Nem volt radar, elektronikus földi irányítás, GPS, a viharba keveredett pilóták max annyit tudtak biztosan a hollétükről, hogy még nem estek le.


2. Beton- vagy bitumenpályás reptér gyakorlatilag nem volt. Nem hogy katonai, de civil forgalmi sem nagyon.

A felázott gyepes talajon, azokkal a vékony kerekekkel a leszállás életveszélyes volt, a felszállás meg lehetetlen.

2020. febr. 18. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Wadmalac ***** válasza:
100%

Még némi plusz: az éjjeli repülés is szinte lehetetlen volt.

A harmincas évektől indult csak be éjszakai futárszolgálat is, de még akkor is orosz rulett volt.

2020. febr. 18. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!