Fémipar, szerelés: A vörösréz és az alumínium tömítőgyűrűket milyen esetekben kell alkalmazni?
Gondolok itt olyanra, hogy például egy alumínium tömbbe betekernék egy réz, egy alumínium , egy acél , egy horganyzott acél , egy nikkelezett réz elemet.
Mikor melyik gyűrűt kell alkalmazni, vagy melyiket célszerű ?
Azt ugye tudjuk, hogy a villamos rendszerben a vörös réz vezeték nem csavarható össze az alumíniummal, mert korrózió keletkezik.
Ez most elektrokémiai korrózió, vagy ha csak mechanikusan érintkeznek, már akkor is problémát okozhat?
Okozhat gondot, ha egy acélba tekerünk be egy réz fittinget és alá alumínium tömítést teszünk ?
Szóval mik az alapszabályok ?
Alu és réz tényleg elektrokorróziót produkál.
Tapasztalatom szerint az sem kell, hogy külső áram folyjon át, elég, ha mint egy galvánelem áramkörben van, például nedvesség révén.
Az érintkezési helyen az alu szépen elporlik.
"Okozhat gondot, ha egy acélba tekerünk be egy réz fittinget és alá alumínium tömítést teszünk ?"
A fentiek alapján az alu oxidálódni fog.
Nem javasolt összeállítás.
Nem mintha az ipar nem xarna rá.
Rengeteg autónak az alu motorblokkjára a réz testkábelt közvetlen alu-réz kontakttal, gyakran réz csavarral is felrakják gyárilag.
Aztán csodálkozol, hogy a tizenéves autódon lóxar az akkutöltésed és akkufeszültséged zsírúj akkuval is.
Én is jártam már így, amikor megtaláltam a hibaforrást, az alu blokkból a réz testcsavar az elporlott alu menettel együtt jött ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!