A tanulás tényleg valamilyen készség elvesztésével jár?
milyen forrásmegjelölés? ez nem egy esszé vagy doktori hanem egy egyszerű oldal a kérdéfeltevésre. Lehet, hogy csak hallotta valakitől pl.
A kérdező egyébként arra gondol véleményem szerint ha egy képességet nem használsz akkor az gyengül míg ha egy másikat igen akkor az erősödik. Ebben közrejátszhat ha egy őúj dolgot tanulsz mert akkor a nem használt agyterületet is bevonásra kerülhet az új képesség előnyére.
A memória asszociatív mivolta miatt bizonyos hasonló emlékek egy idő után aktiválják a meglévő emléknyomokat is. Emiatt véges kapacitású nagyon hasonló dolgok pontos megjegyzése. Egy egészséges ember emiatt ebben borzasztó rossz.
A kérdés indefinit, mert van többféle tanulás és többféle memória. Motoros memória, asszociatív memória stb...
Egy összetett képesség elsajátítása, mint mondjuk megtanulsz hegedülni, az nagyon komplex folyamat. Az agyi plaazticitásnak hála komoly anatómiai változások is kialakulnak egy ilyen képesség elsajátításakor.
Nem meghatározható, hogy valaminek a kárára alakulna ki... mert nem lehet definiálni jól, hogy egy hegedűművész milyen képességeire van ez hatással. Ellenben az biztos, hogy ezeket a kifinomult hálózatokat aztán az élet más területein is tudja használni az ember.
Az meglehet, hogyha 40 évig napi 10 órában lepényt pörgetsz a piacon, akkor az agyad teljesen erre áll rá, és kiszoríthat bizonyos képességeket.
Általánosan kimondható, hogy a tanulás nem valaminek a kárára történik, de memória terén véges az agy kapacitása asszociációs téren. Alvás során íródik át a hippocampusból a neocortexbe folyamatosan a memórianyom, ezért ettől is nagyban függ mit és hogyan raktározunk el. A későbbi megerősítés (ismétlés) és más rendszerek hozzákötése (hang, illat, stb) is bevési az emléket és az asszociációs hálózat már különbséget tud tenni a két hasonló nyom között.
...
Viszont a kérdésre általánosságban nem lehet válaszolni, mert lényegesen bonyolultabb és sokrétűbb ez a rendszerünk.
#3, Lehet nem esszé, de ha nekünk kell kitalálni mire gondolt a költő, annak nincs értelme. Láthatod Te is máshogy értelmezted a kérdést,meg mi is...
Kérdező, kérlek fejtsd ki mire gondoltál pontosan,és miért jutottál erre.
Ha valóban erre gondolt, nincs tisztában a gondolkodás folyamatával. Az a diák pedig, aki hülyének érzi magát, ha nem találja ki, mire gondolt a tanár, nagyjából jól gondolja. Durván szólva valóban az. Értelmes ember kritikával fogad mindent, legfeljebb kellő tudás birtokában gyorsan látja be, ha a másiknak igaza van.
Azt pedig tanítják az iskolában, hogy csak a 2+2-nek van egy megoldása. Minél bonyolultabb egy feladat, annál több megoldása van. És az "eleganciát" iskolában is szokás díjazni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!